Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 492 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Utomhuspedagogik i matematematämnet med fokus på de tidigare åren i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Sandra Steinbrecher; Sara Wendt; [2024]
    Nyckelord :math; mathematics; motivation; outdoor education; outdoor learning and primary school.;

    Sammanfattning : The Swedish Curriculum (Läroplanen för grundskolan, förskoleklass och fritidshemmet [Lgr22], 2022) emphasizes that skills in mathematics provide people with the conditions to make informed decisions in everyday life and increase the opportunities to participate in decision-making processes in society. At the same time as today's society has a pronounced need for mathematical knowledge, international studies show a deteriorating result among school students and the mathematical interest has declined (Babarovic, 2022). LÄS MER

  2. 2. En kunskapsöversikt om hur utomhuspedagogik inom matematik kan bidra till ökad motivation hos elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Karlsson; Ellen Rickardsson; [2024]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; matematik; pedagogik; motivation; inomhuspedagogik; STEM; STEAM;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt handlar om utomhuspedagogik och dess påverkan på elevernas motivation inom skolan. Utomhuspedagogiken har ökat under det senaste decenniet men många lärare använder sig inte av denna undervisningsmetod. LÄS MER

  3. 3. AI vs. Humans: Who do we trust?: Examining trust in AI among Swedish adults

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Rebecka Berg; Gustav Linder; [2024]
    Nyckelord :Trust in AI; Cognitive trust; Emotional trust; Subjectivity in AI; Decision-making;

    Sammanfattning : This study investigates trust in Artificial Intelligence (AI) among Swedish adults, focusing on how different factors influence this trust and the nuances of AI-human decision-making. A quantitative survey, distributed mainly on Swedish university campuses, centered around four scenarios: Dating, Math, Doctor and Career, aimed at gauging emotional and cognitive trust in AI and the preference for AI or human recommendations across various contexts. LÄS MER

  4. 4. Confident in my class: A secondary data study of maths motivation and students’ sociodemographic factors in grade three and four in Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karin Johansson; [2023-10-31]
    Nyckelord :gender; ethnicity; SES; Mathematics Achievement; Maths Motivation;

    Sammanfattning : Aim: This thesis aims to point to how motivation as well as achievement in maths and students’ sociodemographic factors can correlate for grade three and four in Swedish schools. Theory: The two theories used in the thesis are Expectancy-value Theory by Eccles and Cultural Capital by Bourdieu. LÄS MER

  5. 5. Approximating Reasoning with Transformer Language Models

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Daniel Enström; Viktor Kjellberg; [2023-10-19]
    Nyckelord :natural language processing; nlp; automated reasoning; logic; inference; machine learning; transformers; language models; BERT; BART;

    Sammanfattning : We conduct experiments with BART, a generative language-model architecture, to investigate its capabilities for approximating reasoning by learning from data. For this we use the SimpleLogic dataset, a dataset of satisfiability problems in propositional logic originally created by Zhang et al. (2022). LÄS MER