Sökning: "mathem"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet mathem.
1. Slöjan i mångfadens ljus : En diskursanalys av hur svenska företag hanterar jämlikhetskritik
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur svenska företag hanterar jämlikhetskritik genom en analys av två parters kritiserade reklamkampanjer där kvinnor i sjal representeras. Jämlikhetens konflikt med kapitalismen är central och i studien behandlas frågor om makt, representation, genus och ras. LÄS MER
2. Risk Evaluation in a ML-Approximated Portfolio Environment
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : This thesis explores and evaluates the forecasting application of the machine learning method Gradient Boosting Decision Trees. This method is used to forecast the demand of the online grocery market with a 7-day time horizon. The thesis was conducted in collaboration with the online grocery company Mathem. LÄS MER
3. Implementation av ett hållbarhetstillval på en e-handelsplats för livsmedel : Design, strategi och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : FN:s medlemsländer har enats om 17 Globala mål för Hållbar Utveckling tillsammans med delmål som skall uppnås före år 2030. Mål nummer 13 är att bekämpa klimatförändringen och dess effekter med delmålet att hålla den globala temperaturhöjningen under 2 grader Celsius. LÄS MER
4. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER
5. Livsmedelshandel i webbutiker : En tillgänglighetsundersökning med WCAG 2.0
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Undersökningen ämnar utreda och utvärdera hur tillgängligheten är i svenska webbutiker för livsmedel. Detta med syftet att upplysa livsmedelsbranschen kring om hur tillgänglighet prioriteras idag, för att på så sätt bidra till att diskussionen kring ämnet blir mer aktiv. LÄS MER