Sökning: "mathematical difficulties"
Visar resultat 11 - 15 av 237 uppsatser innehållade orden mathematical difficulties.
11. Impact of C-ITS on Mobility and Society
Master-uppsats, KTH/TransportplaneringSammanfattning : This thesis investigates the important potential of Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) onmobility and society. C-ITS appears as a promising solution to reinvent transportation and become avital part of the ever-evolving environment as developments in technology continue to change the world. LÄS MER
12. Gymnasieelever i matematiksvårigheter : Elevers perspektiv på stödinsatser och möjligheter att förebygga matematiksvårigheter
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to increase knowledge about high school students' perspective on the school's support efforts in mathematics teaching. Bronfenbrenner's developmental ecology model was used as the theoretical framework for the design of the interview guide and result analysis. LÄS MER
13. Recommendations for Improving the Use of Risk Matrices in Coarse Risk Analyses
Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Risk matrices are tables with rows representing consequences, and columns representing frequencies. The risk matrix is considered a simple and convenient tool for visualizing risk. However, it has faced critique from the scientific community. LÄS MER
14. From Data to Decision: : Using Logistic Regression to Determine Creditworthiness
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The development of scorecards for customer credit rating is a well-established field in the financial sector. The aim of this project, conducted in collaboration with a Swedish credit institute, was to develop a statistical model for predicting customer performance. LÄS MER
15. Bråk som tal - en interventionsstudie : En experimentell fallstudie med enskild intensivundervisning om bråk som tal för elever i matematiksvårigheter i årskurs 5 och 6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Bråk är inkörsporten till rationella tal och en god förståelse av bråk ligger till grund för den enskilda elevens fortsatta matematikutveckling. Yngre elever, i de tidiga skolåren, har ofta en intuitiv förståelse för enkla bråk, men glappet till den mer formella undervisningen är stort. LÄS MER