Sökning: "mathematics difficulties"
Visar resultat 1 - 5 av 248 uppsatser innehållade orden mathematics difficulties.
1. Universitetslärares upplevelse av att använda Canvas : En kvalitativ studie om att använda och lära sig använda en lärplattform
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Den digitala lärplattformen Canvas introducerades på Kungliga Tekniska Högskolan(KTH) 2016. De flesta lärare började använda plattformen 2017, men övergången till ett nytt system har sina svårigheter. LÄS MER
2. Vilka utmaningar stöter läraren på vid matematikundervisning för nyanlända elever?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Det kooperativa lärandets effekt på elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt inriktar sig på elever i lågstadiet i relation till det kooperativalärandets effekter på matematiklärande. Mer specifikt ligger fokus på att besvara vilka föroch nackdelar det kooperativa lärandet kan ha för elever lärande i matematik. LÄS MER
4. What Eye Tracking Tells Us About Mathematical Difficulties: A Systematic Review
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Eye tracking is a popular method used in mathematics research for investigating underlying cognitive processes. Individuals with mathematical difficulties have problems with mastering mathematical skills and are often in need of extra help. LÄS MER
5. Matematiklärares användning av programmering : En undersökning om programmeringens roll som problemlösningsverktyg i matematikundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktikLinköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Enligt den nya läroplanen 2018 ingår programmering som ett centralt innehåll i matematik och matematiklärare ska använda sig av programmering som ett problemlösningsverktyg i vissa matematikkurser på gymnasiet. I studien undersöks hur sex gymnasielärare i matematik beskriver hur de använder programmering som ett verktyg för problemlösning i sin undervisning. LÄS MER
