Sökning: "mathematics difficulty"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden mathematics difficulty.
1. En studie om samspelet mellan högpresterande elever och digitala läromedel : Lärarens arbetssätt i årskurs 2–4 i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to increase the knowledge about how teachers work with digital learning material and high-achieving students in the subject of mathematics. The study is based on active teachers in grades two, three and four. LÄS MER
2. Är blockmodellen en modell att räkna med? : En intervjustudie om grundlärares erfarenheter av blockmodellen i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : En utgångspunkt för denna studie har varit att flera svenska elever har svårigheter att lösa matematiska textuppgifter. I ett försök att utveckla elevers förmågor att lösa matematiska textuppgifter har Singaporemetoden blivit allt mer populär. I Singaporemetoden används blockmodellen för att visualisera textuppgifter. LÄS MER
3. Introducing Quantum Computation in Education
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Quantum Computation is the quest for more efficient technologies. It can in principal be applied to Complex quantum systems, Quantum chemical systems, Cyber-security, Finance and AI. However, the introductory course in Quantum Mechanics at the Luleå University of Technology (F0047T) does not provide an introduction to Quantum Computation. LÄS MER
4. An operator theoretic approach to the Riemann Hypothesis
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten); Lunds universitet/MatematikcentrumSammanfattning : In 2023 an operator theoretic approach to the Prime Number Theorem was introduced by Olsen. In this thesis this approach is examined and applied to give a new, operator theoretic, proof of a different version of the Prime Number Theorem and of the Prime Number Theorem for arithmetic progressions. LÄS MER
5. Inkluderande matematikundervisning och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar : ur ett speciallärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : The purpose of this study is to gain increased knowledge on how three special education teachers include students with neurodevelopmental disorders (NDD) in math lessons. Moreover, the study aims to provide a deeper understanding of the challenges and benefits of inclusive math education for NDD students. LÄS MER