Sökning: "mathematics disabilities"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden mathematics disabilities.
1. Likvärdig utbildning utan tal? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av undervisningssituationen för elever med talängslan/selektiv mutism.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute knowledge about some educators´ perceptions regarding the teaching situation concerning students with speech impediment/selective mutism. Based on the research questions, the study aims to make visible knowledge that in the long run can contribute to a more equal education for students with speech impediment/selective mutism. LÄS MER
2. Investigating teacher's use of assistive technology for teaching children with learning disabilities in Gothenburg
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate teacher’s use of Assistive Technology (AT) to teach children with learning disabilities (LD) in elementary classrooms in the Gothenburg Municipality of Sweden. This thesis assessed classroom availability and use of 16 AT tools for teaching children with learning disabilities, teacher’s attitudes and teacher’s level of pedagogical competence in using AT to teach children with LD in the areas of reading, writing, mathematics and memory / organization disorders. LÄS MER
3. FEW-SHOT CLASSIFICATION OF EEG WITH QUASI-INDUCTIVE TRANSFER LEARNING
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Brain-computer interfaces (BCIs) are devices that enable people with disabilities to use their thoughts to control external devices and restore or improve their bodily functions. One important aspect of BCIs is the classification of electroencephalography (EEG) signals, which measure brain activity and can be difficult to interpret. LÄS MER
4. Delaktighet på gymnasiesärskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Gymnasiesärskolan tar emot elever med intellektuella funktionsnedsättningar.Elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning har traditionellt sökttill gymnasiesärskolans nationella program. LÄS MER
5. Elever med ADHD, autism eller inlärningssvårigheter i kooperativt lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om lärare upplever att elever med ADHD, autism eller inlärningssvårigheter gynnas eller missgynnas av kooperativt lärande i matematiken. Studien utgår från ett fenomenografiskt perspektiv. LÄS MER