Sökning: "mathematics education in Sweden"
Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden mathematics education in Sweden.
1. Ungas läsning. En logistisk regressionsanalys av hur socioekonomi och födelseland påverkar läsningen bland unga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : Previous reports and studies have found that gender, socioeconomic status, migration background and education are important factors in explaining reading amongst young people. A previous report from the Swedish Agency for Youth and Civil Society indicate that there are differences in reading depending on gender and birth country using confidence intervals. LÄS MER
2. Confident in my class: A secondary data study of maths motivation and students’ sociodemographic factors in grade three and four in Sweden.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This thesis aims to point to how motivation as well as achievement in maths and students’ sociodemographic factors can correlate for grade three and four in Swedish schools. Theory: The two theories used in the thesis are Expectancy-value Theory by Eccles and Cultural Capital by Bourdieu. LÄS MER
3. Hur läromedlet Singma stöttar och utmanar lärare i deras matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Matematikundervisningen i Sverige är i hög grad läromedelsstyrd och valet av läromedel påverkar vilken undervisning eleverna får ta del av. Utbudet av läromedel är stort och ett av de läromedel som de senaste åren har blivit populärt är Singma. LÄS MER
4. To Activate, Expose and Elicit thinking : a three step journey Teacher actions and student thinking in 18 Swedish mathematics classrooms in upper secondary
Master-uppsats, KTH/LärandeSammanfattning : Today’s research, as well as current Swedish governance documents, stress the high importance of developing students’ abstract, individual and critical thinking in mathematics education. The needs for such quality thinking however stand in stark contrast to the ‘traditional mathematics education’, which cannot be expected to develop such thinking. LÄS MER
5. En studie om hur lågstadielärare anser att lärarutbildningen har bidragit till digital kompetens för att kunna använda det i matematikundervisningen
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : As society constantly develops and becomes increasingly digitized, the demands on digital competence also increase. This also applies to schools, where teachers play a central role in integrating digital learning resources into teaching. LÄS MER