Sökning: "mathematics teaching in Sweden"

Visar resultat 16 - 20 av 151 uppsatser innehållade orden mathematics teaching in Sweden.

  1. 16. Saknas läromedel i ämnet bild?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sanne Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Art teacher; teaching; teaching materials; textbooks; Bildlärare; lärande; läromedel; läroböcker;

    Sammanfattning : Abstract This thesis examines how art teachers work with teaching materials in their teaching and if they experience a need for a textbook for each grade 7, 8 och 9, as there is in mathematics and English. If a textbook could raise the status of the school subject art and how a textbook could be structured, contain. LÄS MER

  2. 17. Läromedel i matematik  – hjälpmedel eller stjälpmedel? : En litteraturstudie om hur läromedel används i matematikundervisning i Sverige.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Karlsson; Elsa Henning; [2022]
    Nyckelord :läromedel; matematikundervisning; grundskola; Sverige; lärobok;

    Sammanfattning : Läromedel används i stor utsträckning i matematikundervisning i Sverige vilket ställer krav på att lärare är medvetna om hur läromedel används och hur det påverkar elevers kunskapsutveckling. Frågan om läromedelsanvändning aktualiserades ytterligare när regeringen startade en läromedelsutredning 2019. LÄS MER

  3. 18. Andraspråkselevers utmaningar och hinder i matematiken : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mattias Petré; Sanna Bengtsson; Mikaela Lindkvist; [2022]
    Nyckelord :mathematics; second language students; compulsory school; linguistic challenges; matematik; andraspråkselever; grundskola; språkliga utmaningar;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har mångkulturalitet och flerspråkighet ökat i skolorna i såväl Sverige som internationellt. Studiens syfte är att identifiera vilka hinder som andraspråkselever frekvent möter i grundskolans matematikundervisning. LÄS MER

  4. 19. Speciallärares uppfattningar om arbetet med särskilt undervisningsbehov i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Anna Nyberg; [2022]
    Nyckelord :special education; special needs; special educational perspective; specialundervisning; särskilda behov; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : Varje skola får utforma sitt specialpedagogiska stöd och det får konsekvenserna att det organiseras på olika sätt, att insatserna varierar och att tillfället när stödet sätts in varierar. Det innebär att speciallärare ofta är ensamma i sitt uppdrag. LÄS MER

  5. 20. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Malin Larsson; [2022]
    Nyckelord :farm-based education; educational farms; experiential learning; embodiment; embodied learning; outdoor education; animal-assisted education;

    Sammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER