Sökning: "mathematics teaching"

Visar resultat 16 - 20 av 1260 uppsatser innehållade orden mathematics teaching.

  1. 16. Undervisning bredvid ordinarie utbildning : Jämförelser mellan läxhjälp, privatundervisning och Supplemental instruction

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Johannes Larsson; Oskar Malmros; [2024]
    Nyckelord :mathematics; shadow education; homework support; Matematik; läxhjälp;

    Sammanfattning : Abstrakt Denna text är tänkt att jämföra läxhjälp, supplemental instruction samt privatundervisning. För att kunna jämföra de tre delarna med varandra söktes forskningsartiklar inom respektive område. LÄS MER

  2. 17. Språk och matematik : Undervisningsstrategier för att stödja andraspråkselever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ida Van; Ihssan Latif; [2024]
    Nyckelord :andraspråkselever; matematikundervisning; undervisningsstrategi; utmaningar;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker undervisningsstrategier för att stödja andraspråkselever inom matematikundervisning samt utmaningar som dessa andraspråkselever står inför. I studien har nationella och internationella forskningar sammanställts, där sökningar gjorts i olika databaser såsom ERIC, ERC och Libsearch. LÄS MER

  3. 18. Effekten av matematikundervisning med digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Jesper Jakob Jakobsson; Haidar Hussein; [2024]
    Nyckelord :Digitala verktyg; gymnasie; högstadie; inkludering och differentiering; kommunikation; kunskapsutveckling; matematik;

    Sammanfattning : Användningen av digitala verktyg är något svenska elever är vana vid men möjligtvis mindre inom matematik. I denna kunskapsöversikt har vi samlat information från flera vetenskapliga artiklar samt rapporter för att besvara hur digitala verktyg kan implementeras och hur detta i sin tur stödjer elevers kunskapsutveckling och fick fram att det förnärvarande finns flera behov för att kunna vidare implementera digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER

  4. 19. Digitaliseringens påverkan på elevers motivation i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Fatimah Al Hilo; Beatrice Walett; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore and analyze the dynamic interplay between digitalization and students' motivation within the educational context. In an era where digital tools are emphasized as means for knowledge development, the question arises regarding how these tools can guide students' learning and engagement. LÄS MER

  5. 20. Konkret material i matematikundervisning : En studie om F-3 lärares perspektiv på användning av konkreta material i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Toukmaji Rania; Bakr Tolin; [2024]
    Nyckelord :Interaktiv högläsning; högläsning; dialogisk högläsning; förskoleklass; språkutveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få mer kunskap om hur F-3 lärare tänker om att arbeta med konkret material och hur de tänker att elever lär av att arbeta med konkret material. Det insamlade materialet bearbetades och analyserades med hjälp av tematisk analys efter att fyra kvalitativa intervjuer genomfördes med F-3 lärare. LÄS MER