Sökning: "matinköp för konsumenter"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden matinköp för konsumenter.

  1. 1. Minska matsvinn i privathushåll : Utformning av ett grafiskt kampanjkoncept

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Sara Lovisa Lagman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Matsvinn är ett stort miljöproblem och forskning visar på att den största delen av matsvinnet uppstår i hushållen, både i Sverige och globalt. Som konsumenter är vi den sista delen i livsmedelskedjan vilket innebär att vi har ett stort ansvar att ta tillvara på maten som har producerats och transporterats i många led innan den slutligen hamnar i vårt kylskåp och på vår tallrik. LÄS MER

  2. 2. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  3. 3. Veckans matinköp, bara ett klick iväg – En studie av konsumentens syn på e-handel med livsmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Rosenqvist; Malcolm Cronhamn; Joakim Elmblad; [2010]
    Nyckelord :Online Grocery Shopping OGS ; E-handel; Livsmedel; Tjänstekvalitet; Servicekvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera och lyfta fram relevanta faktorer som är avgörande för framgångsrik e-handel med livsmedel på den svenska konsumentmarknaden. Metod: Studien har antagit både en kvalitativ och kvantitativ ansats. LÄS MER

  4. 4. Vad gör dig till en grön konsument? : En studie kring vad som påverkar och vad som ligger till grund för konsumenter när de väljer eller inte väljer ekologiska livsmedel

    Magister-uppsats, Tema vatten i natur och samhälle

    Författare :Anna Johansson; [2006]
    Nyckelord :ekologisk mat; grön konsument; hållbar konsumtion; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : En lösning på den växande miljöförstöringen tros vara en anpassning till en mer hållbar utveckling. En del av den hållbara utvecklingen anses vara grönare konsumtion, vilket betyder en mer resurseffektiv och skonsammare konsumtion för miljön. LÄS MER