Sökning: "mature consumers"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden mature consumers.
1. How the purchase decision-making process in mature versus growing ecommerce markets changed due to the forced e-commerce adoption caused by COVID-19 : a comparison between German and Greek consumers
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The outbreak of the COVID-19 pandemic has brought about many changes in the way consumers operate. Strict lockdowns all over the world have forced consumers to adopt online shopping and reevaluate their entire perception of e-commerce and the role it plays in their lives. LÄS MER
2. Amazon i Sverige – vad väntar nu? : En uppsats om Amazons etablering i Sverige och hur den kan komma att påverka svensk e-handelsmarknad och dess aktörer.
Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur Amazons etablering i Sverige kan komma att påverka den svenska e-handelsmarknaden och dess e-handelsaktörer. Utifrån tidigare litteratur, teorier och dagsempiri har vi identifierat fem konkurrenskraftiga faktorer – vilket är att lösa kundens sökkostnadsproblem bättre än andra, (överlägsen) teknologi, stordriftsfördelar, nätverkseffekter och strategiskt beteende - som bidrar till en aktörs konkurrenskraftiga ställning på e-handelsmarknaden. LÄS MER
3. A Missed Steak: A Study of the Value Added by Dynamic Best-before Labels
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I mogna industrier prioriteras ofta verkningsgrad och processen snarare än själva produkten. Detta innebär att dessa industrier anpassar sig långsamt när de externa förhållandena skiftar. Exempel på sådan industri är Sveriges köttindustri. Denna präglas av stor klimatpåverkan, även stora mängder matsvinn. LÄS MER
4. A comparative study on differences in sustainable development of hotels in Sweden and China
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This study mainly compares and analyzes the sustainable development measures of hotels in China and Sweden. In this study, purposive sampling method is adopted to select hotels in China and Sweden, and the data of sample hotels are coded and classified and then compared and analyzed according to different categories. LÄS MER
5. Challenging The Binary Conversation Around Hair Care: A quantitative study on how gender-neutral marketing can be used for gender-specific brands in the hair care industry.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the effects of gender-neutral brand extensions for masculine and feminine brands by using gender-neutral marketing. We also provide a definition of gender-neutral marketing and put gender-neutrality in a brand extension context. LÄS MER