Sökning: "max CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden max CSR.

  1. 1. “Vi är King av Casino - och är man ett kungligt spelbolag måste man även ta ett kungligt ansvar” : En fallstudie om spelbolaget LeoVegas sociala ansvar i sitt externa kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Klara von Liewen Wistrand; Frida Halvardsson; [2022]
    Nyckelord :Legitimacy; external communication; LeoVegas; gambling companies; gambling problems; social responsibility; CSR; online games; Legitimitet; extern kommunikation; LeoVegas; spelbolag; spelproblem; socialt ansvar; CSR; onlinespel;

    Sammanfattning : Online gambling related problems is a growing societal problem. Hence, the online gambling companies are meeting increased pressure to take social responsibility for their impact. In this way, a paradox is created between making money from increased gambling and reducing gambling addiction. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapportering och legitimitetsperspektivet : en kvalitativ studie om hur organisationer erhåller legitimitet genom hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ludvig Lewander; Emre Durak; Max Franceschini; [2021]
    Nyckelord :Sustainability reporting; legitimacy; CSR; GRI; legitimation strategies; sustainability communication; Hållbarhetsredovisning; legitimitet; CSR; GRI; legitimitetsstrategier; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Samhällets krav på företag att rapportera om sitt hållbarhetsarbete har ökat. I takt med dennautveckling av behov från samhället och lagstiftning har hållbarhetsrapporter utvecklats. LÄS MER

  3. 3. H&M - En Hållbar Historia?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Engström; Fredrik Gunnarsson; Martin Broliden; Alexander Jansson; [2021]
    Nyckelord :CSR; Porters Värdekedja; Kostnadsstrategi; Delat Värde; H M; Business and Economics;

    Sammanfattning : For this paper we used Porter's Value Chain to examine H&M throughout a historical perspective. H&M have for many years strived to keep low prices for their customers, which is according to a Cost Leadership strategy. LÄS MER

  4. 4. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Skånberg; [2020-02-03]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; MAX; McDonald’s; varumärke; CSR;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö. Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalys Material: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s Sverige Resultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER

  5. 5. Why CSR is a win-win concept : An explanatory study of the impact of CSR (Corporate Social Responsibility) on the attractiveness towards an employer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Holm; Max Banfalvi; Alex Berlin; [2020]
    Nyckelord :​Employer branding; Employer attractiveness; EmpAt scale; Corporate Social Responsibility; Triple Bottom Line.;

    Sammanfattning : Background: ​The concept of CSR has become a more discussed topic in relation to employer attractiveness in recent years. Recent research pointed in the direction of CSR to be a vital tool to be utilised in order for employers to enhance their employer attractiveness. LÄS MER