Sökning: "max burgers"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden max burgers.

  1. 1. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jessica Oskarsson; Matilda Markén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Communication; Instagram; Sustainability Brand Index; ARI-model; CASC-scale; LC4MP; Emotions; Cognitive Overload; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers; Hållbarhetskommunikation; Hållbarhetskommunikation på sociala medier; Instagram; ommunication; Instagram; ARI-modellen; CASC-skalan; LC4MP; Känslor; Kognitiv belastning; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER

  2. 2. Klimatkompenserade livsmedelFramtiden för ett klimatneutralt jordbruk?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Sanna Johansson; [2022]
    Nyckelord :klimatkompensation; klimatberäkning; kolkredit; klimatneutral; klimatpositiv; Max; Arla;

    Sammanfattning : Enligt IPCCs nyutkomna rapport fastslås det att koldioxid måste elimineras från atmosfären för att nå Parisavtalet, endast utsläppsminskningar är således inte tillräckligt. För privatpersoner och företag har det på senare år vuxit fram en frivillig och lättillgänglig marknad som möjliggör klimatkompensation. LÄS MER

  3. 3. Mitigating climate change, one hamburger at a time : a discourse analysis of how MAX Burgers AB communicates their carbon offsetting — and how customers perceive it

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Alice Andrews; [2020]
    Nyckelord :Sustainability Science; climate change mitigation; carbon dioxide removal; green governmentality; ecological modernisation; civic environmentalism; conduct of conduct; Social Sciences;

    Sammanfattning : Carbon offsetting through forest sequestration in the Global South has become an increasingly common way for companies to mitigate their greenhouse gas emissions and thereby sell products and services with net zero emissions. In Sweden, fast food company MAX Burgers AB goes even further. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsarbete ur medarbetares perspektiv -En fallstudie om medarbetare på MAX och deras upplevelser av organisationenshållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Natalie Antoun; Sandra Lindell; [2020]
    Nyckelord :Organizational culture; sustainability work; employees experience of sustainability work; learning in organizations; strategies;

    Sammanfattning : Today's organizations have an important societal responsibility to engage in sustainabledevelopment to ensure that future generations can fulfill their needs. It makes it crucial foremployees, as a central part of the organization, to be involved in the sustainability work toachieve the sustainable development goals. LÄS MER

  5. 5. Klimatpositiv? : En kvalitativ studie av Max Hamburgares ekologiska CSR-kommunikation via reklamfilmer och dess påverkan på unga stamkunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ayda Futsum; Sofia Mattsson; [2020]
    Nyckelord :Max Hamburgare; Corporate Social Responsibility; CSR- communication; Encoding Decoding; Greenwashing.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Max Burgers construct themselves as an environmentally friendly company through their video advertisements. Additionally the purpose is to investigate how young, loyal customers can perceive Max’s attempt to portray  themselves as an environmentally friendly company, in the fast food industry through their advertisements. LÄS MER