Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. För frihet och sanning : en retorisk analys av Frihetsrörelsen
L2-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den här studien handlar om Frihetsrörelsen, en nyetablerad rörelse som fått stor uppmärksamhet efter bland annat evenemanget Tusenmannamarschen där de marscherade mot Sveriges restriktioner som uppkommit på grund av COVID-19. Rörelsen beskriver hur de manifesterar för frihet och sanning och menar att makteliten försöker inskränka på människors frihet genom restriktionerna. LÄS MER
2. Recommerce för hållbarare konsumtion av mobiltelefoner : En utforskande undersökning av innebörden för recommerce och dess betydelse för hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Elektroniskt avfall ökar årligen, samtidigt som mobiltelefoner är en självklarhet för människor att äga har mobiltelefoner blivit den snabbast växande kategorin inom elektroniskt avfall. Flertalet aktörer för försäljning av renoverade mobiltelefoner har tillträtt marknaden och begreppet recommerce används ofta av dessa aktörer för att beskriva processen för försäljning av renoverade mobiltelefoner. LÄS MER
3. Läkemedelsavvikelser och de faktorer som påverkar dem
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Patientsäkerhet är ett stort och aktuellt område. Alla patienter inom hälso- och sjukvården kan drabbas av läkemedelsrelaterade vårdskador. Sjuksköterskan har en central roll i läkemedelsprocessen, och tillbringar mycket arbetstid åt läkemedelshantering. LÄS MER
4. Har du hört den förut? : En kvantitativ studie om bakgrundsmusik och dess påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker bakgrundsmusikens påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende beroende på om det spelas bekant-, obekant- eller ingen musik i dagligvaruhandeln. Över en tvåveckorsperiod har studien samlat in 163 enkätsvar avseende musikens bekanthet samt kunders känslotillstånd i form av glädje och upprymdhet. LÄS MER