Sökning: "maxi ica stormarknad"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden maxi ica stormarknad.

  1. 1. Framtidens dagligvaruhandel : En studie om förändring och hur butiken ska framtidssäkras.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :August Härenstam; Oscar Ahl; Jakob Lönn; [2022]
    Nyckelord :Business model; organizational learning; future; prime mover; crane; reframing; rebundling; change; technology.; Affärsmodell; organisatorisk lärande; framtid; prime mover; lyftkran; avbuntning och ombuntning; förändring; teknik.;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har förändrats genom åren, idag är branschen något helt annat än för 80 årsedan och detta är till stor del med hjälp av digitalisering. Det empiriska materialet för dennastudie är hämtat från ICA Maxi Stormarknad Växjö och ICA Gruppen. LÄS MER

  2. 2. Energy Efficiency Assessment,based on Field Measurements andComputational Simulations : A Swedish Hypermarket’s case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Beatriz Corceiro; [2022]
    Nyckelord :Supermarket; Energy efficiency; Building’s simulation tools; EnergyPlus; CyberMart; Supermarket; Energieffektivitet; Byggnadens simuleringsverktyg; EnergyPlus; CyberMart;

    Sammanfattning : This study aims to compare the energy consumption of a supermarket according to field measurements and results from building’s simulation software. Additionally, measures of energy efficiency to minimize the energy intensity of the supermarket are investigated. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters betalningsvilja för Kravmärkningen : En analys av faktorer som påverkar konsumenters betalningsvilja av utvalda livsmedelsvaror

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Emma Aldén; Andersson Linnéa; [2019]
    Nyckelord :Nudging; elasticity; external effects; consumer behavior; willingness to pay; eco labeling; Krav label; Nudging; elasticitet; externa effekter; konsumentbeteende; betalningsvilja; miljömärkning; Kravmärkning;

    Sammanfattning : Kravmärkningen existerar för att främja ekologisk framtagning av livsmedel, märkningen har existerat länge och vuxit till att bli ett välkänt varumärke. Hur väl märkningen fungerar för att påverka konsumtionen är något som är värt att studera närmare. LÄS MER

  4. 4. "Det är bara så det alltid har varit" : En kvalitativ studie om den aktiva efterföljarens bidrag till att upprätthålla organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Denice Andersson; Antonia Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :Active followership; followership; leadership; organizational culture; values; Aktivt efterföljarskap; efterföljarskap; ledarskap; organisationskultur; värdegrund;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att på grundval av tidigare forskning sammanställa vad vi anser aktivt efterföljarskap att innebära. Detta för att sedan skapa en djupare förståelse för hur aktiva efterföljare bidrar till upprätthållandet av organisationskultur. LÄS MER

  5. 5. Butiken måste hjälpa ögat att se : En studie om effekten av visuell stimuli på köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Hasselquist; Matilda Johansson; [2013]
    Nyckelord :Visuell stimuli; köpbeteende; priskampanjer; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att utreda i vilken utsträckning visuell stimuli i form av informativ skyltning kan främja kunders köpbeteende angående miljömärkta produkter. Studien ämnar även klargöra om priskampanjer har en inverkande effekt på sambandet mellan visuell stimuli och köpbeteende i butikslandskapet. LÄS MER