Sökning: "mc donalds"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden mc donalds.
1. Glocalization Marketing Strategy of Mc Donald's Case Study: Turkey
Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Globalization is spreading worldwide and it is coming together with its norms. These norms are not appreciated worldwide and there are many nations which have significant populations that are opposed to globalization and its norms. LÄS MER
2. Barapapapa – I’m not leaving it : En fallstudie om hur Mc Donalds genom internal marketing motiverar till långvarigt medarbetarskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : I serviceföretag är personalens prestation viktigast då den liknas med tjänsten som levereras. Därmed kan organisationen bara bli så bra som medarbetarna tillåter, vilket gör det betydelsefullt med anställda som vill och kan utföra sitt arbete. LÄS MER
3. Bilder av föräldraskap En studie om sociala konstruktioner av föräldraskap vid växelvis boende
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Uppsatsen syfte är att identifiera och beskriva diskurser som omgärdar växelvis boende genom att analysera föräldrars tal om/konstruktioner av föräldraskap. Föräldrar vars barn bor växelvis hos de båda föräldrarna. LÄS MER
4. Läskkonsumtion och uppfattningar om läsk bland gymnasieungdomar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Sett till Livsmedelsverkets kostrekommendationer är intaget av läsk och andra söta livsmedel idag alldeles för högt bland Sveriges befolkning. Flera studier visar ett samband mellan intag av läsk sötad med socker och övervikt. Som gymnasieelev idag är det ingen svårighet att få tag i läsk. LÄS MER
5. Social sponsring - grädden på moset?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this thesis is to describe the concept of social sponsorship within the public sector as well as the phenomena itself. The focus will be on the following topics: - What is the general conception regarding social sponsorship? - How is it possible to explain the growth of sponsorship? - What kind of business and welfare areas are in contact with social sponsorship? - What are the prospects of social sponsorship in the future? The method used is non-experimental, qualitative and descriptive. LÄS MER