Sökning: "mdh kundrelation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden mdh kundrelation.

  1. 1. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  2. 2. Bankvärldens framtid : En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster, samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sebastian Grip; Gustav Hellström; Tobias Skyttevall; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; lojalitet; digitalisering; bank; e-CRM; PSD2;

    Sammanfattning : Titel: Bankvärldens framtid: En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Sebastian Grip, Gustav Hellström och Tobias Skyttevall (92/04/22), (94/02/28), (95/05/21) Handledare: Hadjikhani, Annoch   Datum: 05–06–17   Bakgrund: Att skapa en lojal kund genom att ligga i framkant och hela tiden erbjuda det senaste på marknaden vad det gäller digitala tjänster är viktigt för bankernas överlevnad. Ett krig pågår mellan de traditionella bankerna och uppstickare, enligt Thulin (2016). LÄS MER

  3. 3. Mind the Gap - En studie om samarbetet mellan byrå och kund

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Alexandra Bergkvist; Jenny Bernhardsson; My Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Work process; Customer Relations; Gap; Deadweight; Overflow; Advertising agency; Arbetsprocess; kundrelation; gapet; dödvikt; spill; reklambyrå;

    Sammanfattning : Sammanfattning -  ”Mind the Gap”- En studie om samarbetet mellan byrå och kund. Seminarium: 31 maj 2012 Institution: Mälardalens högskola, Akademin för hållbar samhälls-och teknikutveckling Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, 15 ECTS Författare: Alexandra Bergkvist, Jenny Bernhardsson, My Lundberg 21 April 1988   11 December 1987   23 September 1988 Handledare: Dan Linder Examinator: Cecilia Lindh Nyckelord: Arbetsprocess, kundrelation, gapet, dödvikt, spill, reklambyrå Problem: Studien behandlar relationen mellan reklambyråer och deras kunder, vilka problem som kan uppstå i samarbetsprocessen samt hur det är möjligt att undvika problem och därigenom ge förslag på eventuella förändringar i samarbetet. LÄS MER

  4. 4. CRM-systems påverkan på tjänsteföretag och dess kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Nisha Singh; Marlene Elias; Juan Espinoza Solano; [2009]
    Nyckelord :CRM-system; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Kurs: Mälardalens Högskola, EIK021, Kandidatuppsats i IT-ekonomi, 15 HP Titel: Hur hanterar ett tjänsteföretag CRM-system och hur påverkar det deras kundrelationer? Författare: Västerås Västerås Västerås Marlene Elias Nisha Singh Juan Solano Espinoza Handledare: Marie Mörndal, Mälardalens Högskola Problem: Idag definieras CRM som affärsstrategi i företagen. Denna strategi finns för att kunna skapa en bättre samt en långvarig relation mellan kund och företag. LÄS MER

  5. 5. Att skapa en kundtidning som stärker kundrelationen : Ett examensarbete i Informationsdesign, inriktning text

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johanna Linde; [2009]
    Nyckelord :informationsdesign; text; textdesign; kundtidning; kundrelation; språkpolitik;

    Sammanfattning : Hur skapar jag en kundtidning som stärker relationen mellan kund och företag? Det är problemställningen som legat till grund för det här examensarbetet. Syftet med kundtidningen är att informera om energi och miljö, men även att skapa en god relation till kunden och kommunicera en känsla av samhörighet. LÄS MER