Sökning: "meaning and context"

Visar resultat 21 - 25 av 1225 uppsatser innehållade orden meaning and context.

  1. 21. The Next Frontier: Enabling Sustainable Entrepreneurs in Sub-Saharan Africa. : An empirical investigation on the drivers of sustainable entrepreneurship in Sub-Saharan ecosystems, and the enablement of solutions for Grand Challenges.

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elena Ahlgrimm; Kjel Hendriks; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Entrepreneurship; External Enablers; Entrepreneurial Ecosystems; Grand Challenges; Sub-Saharan Africa; Ecosystem Builders;

    Sammanfattning : Research Background: Climate change poses a core threat to the current and future welfare of society. Sub-Saharan Africa is particularly susceptible to challenges associated with climate change, most of which are bound to have large-scale societal impacts. LÄS MER

  2. 22. Hornen blev till kam : Kammars råmaterial och ornamentik som aspekter i ett icke-verbalt identitetsspråk

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Linda Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Antler; raw material; combs; decoration; visual culture; materiality; Scandinavian Iron Age; identity; species identification; Hornmaterial; hornkammar; ornamentik; visuell kultur; materialitet; skandinavisk järnålder; identitet; artbestämning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och diskuterar möjligheterna som finns för att tala om ett icke-verbalt visuellt identitetsspråk för kammaterial från perioden ca 700–900 e.v.t. Studien utgår från och analyserar arkeologisk forskning som utförts i olika miljöer. LÄS MER

  3. 23. Activation of Place : Curating Site-Specific Art at the Luleå Biennial in 2018 and 2020

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Maria Nåtoft; [2023]
    Nyckelord :Site specificity; site-specific art; site-related art; Miwon Kwon; Nick Kaye; performance; performance of space; interdisciplinary; contemporary art; curating; biennial; art biennial; Luleå; Luleå biennial; Norrbotten; Karl Sjölund; Raqs Media Collective; Maria W Horn; Kapwani Kiwanga; Platsspecificitet; platsspecifik konst; plats-relaterad konst; Miwon Kwon; Nick Kaye; performance; performance of space; interdisciplinärt; samtidskonst; curating; biennial; konstbiennial; Luleåbiennialen; Luleå; Norrbotten; Karl Sjölund; Raqs Media Collective; Maria W Horn; Kapwani Kiwanga;

    Sammanfattning : This thesis investigates how site-specific art manifest itself in different ways, specifically in the biennial format. The focus is on the Luleå Biennale, one of Scandinavia's oldest biennales that returns every two years. LÄS MER

  4. 24. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Josefine Karlsson; Sebastian Sääker; [2023]
    Nyckelord :Advertising; Legitimation strategies; Gambling; and Gambling addiction; Reklam; Legitimeringsstrategier; Spelande och Spelberoende;

    Sammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER

  5. 25. Form-focused or meaning-focused? : Grammar tasks in EFL textbooks for English 5 in upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Angelica Eriksson; [2023]
    Nyckelord :form-focused; meaning-focused; instruction; grammar; tasks; CLT;

    Sammanfattning : This paper investigates what role grammar plays, what grammatical content is included, and whether focus on form or meaning dominates in six EFL (English as a Foreign Language) textbooks for English 5. Through the methodology content analysis, the grammatical content is calculated, categorized, and analyzed with coding frames in three parts: form-focused instruction and grammar tasks and meaning-focused instruction and grammar tasks, context, and grammatical categories. LÄS MER