Sökning: "measurement guide"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden measurement guide.
1. Purchasing and digitalization in an era of turbulence
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Abstract Title: Purchasing and digitalization in an era of turbulence Authors: Emil Sarajlic & Vishal Natesan Supervisor: Wilbert Baerwaldt, Director Sourcing and Value Chain at Duni AB Louise Bildsten, Department of Industrial Management & Logistics, Faculty of Engineering, Lund University Examiner: Jan Olhager, Department of Industrial Management & Logistics, Faculty of Engineering, Lund University Background: This research delves into the uncertainties and challenges encountered in global supply chain operations, exacerbated by unpredictable events such as the COVID-19 pandemic and the 2021 Suez Canal obstruction. These disruptions can lead to stock-outs, poor capacity utilization, and the need for expensive buffers. LÄS MER
2. Healthcare Production Control Maturity Model
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Sweden has been struggling with bad access to healthcare. The National Healthcare Guarantee is not fulfilled, and Sweden has low productivity numbers. One suggested solution to deal with this issue is increased healthcare production control. LÄS MER
3. Relationer mellan styrsystem på IKEA : En studie om företagskulturens relation med den cybernetiska och administrativa styrningen utifrån ett ledar- och medarbetarperspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Traditionellt sett förknippas ekonomistyrning med den formella styrningen och mycket fokus har därmed lagts på den formella styrningen. Eftersom företag idag påverkas av kultur på olika sätt, kan den formella styrningen kompletteras med den informella styrningen. LÄS MER
4. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER
5. Purchasing and Digitalization in an era of Turbulence
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Background: This research delves into the uncertainties and challenges encountered in global supply chain operations, exacerbated by unpredictable events such as the COVID-19 pandemic and the 2021 Suez Canal obstruction. These disruptions can lead to stock-outs, poor capacity utilization, and the need for expensive buffers. LÄS MER