Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Skådepenningar i enväldets tjänst: Ekonomisk och politisk legitimitet i Gustav III:s kungliga medaljer 1772–1792

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historisk arkeologi

    Författare :Samuel Holmesson; [2024]
    Nyckelord :Medalj; legitimitet; Gustav III; gustaviansk; ekonomi; ikonografi; livsmedelspolitik; penningpolitik; reformpolitik; History and Archaeology;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis in Historical Archaeology concerns how the royal medals of the Swedish King Gustav III (1756-1792) functioned as a means of political propaganda, namely in what ways an official legitimizing narrative was created about the country’s economy and the role of the King herein, through the images and texts of the royal medals. Inspired by Clifford Geertz’ anthropological perspective on authority it views the royal medal as a means of communication and as a branch of a greater “master fiction” that monarchy created around itself. LÄS MER

  2. 2. Badge It Up : The Effect of Gamification on Online Survey Response

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kim Siebeneicher; Edit Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Gamification; badges; online survey; motivation; volunteer; non-profit organisation; Gamification; medaljer; onlineenkät; motivation; volontär; ideell organisation;

    Sammanfattning : Collecting qualitative feedback from volunteers is essential but challenging for non-profit organisations. Gamification has been used in different contexts to try to improve users’ motivation, but has presented mixed results in the context of online surveys. LÄS MER

  3. 3. Viktiga arbetsområden i svensk badminton för att vinna medaljer på internationella mästerskap

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Robert Jonsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Matilda Nimvik; Alice Duncalf; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Advergames; Prototype; Online Advertisement; Persuasive Games; Flow; Design Science; Spelifiering; Advergame; Prototyp; Reklam Online; Persuasiva Spel; Flow; Designvetenskap;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER

  5. 5. Elevers motivation vid inlärning : Förslag på speldesignelement som kan motivera elever

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jurgen Hasuka; Ronny Sabo; [2021]
    Nyckelord :Gamification; motivation; learning; design framework; Spelifiering; motivation; inlärning; designramverk;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har termen spelifiering blivit allt mer känt, främst inom utbildning och hälsa. Spelifiering innebär att speldesignelement används i icke-spelkontexter, detta för att motivera människor. Syftet med studien var att identifiera “Hur kan spelifiering utformas i en applikation för att motivera elever att lära sig?”. LÄS MER