Sökning: "medaljer"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet medaljer.
6. Spelifiering och dess effekt på inre motivation till att källsortera : Hur topplistor, poäng, medaljer och streaks påverkar motivationen till att källsortera
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Green gamification är en metod som på senare tid använts för att uppmuntra miljövänliga beteenden hos människor. I takt med att ökande avfallsmängder väntas bli ett allt större problem är det av relevans att hitta lösningar för att uppmuntra miljövänliga beteenden. LÄS MER
7. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK ELITIDROTT : Användares och utvecklares upplevelser av AI:s inverkan på elitidrottsorganisationer och elitidrotten
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen av artificiell intelligens går snabbt framåt och teknologin används numera i viss utsträckning inom de flesta områden i vårt samhälle. Även inom elitidrotten i Sverige har teknologin gjort sitt intåg, dock i relativt liten skala och främst i stora lagsporter, vilket främst beror på begränsad tillgång samt att utveckling av AI är kostsamt och resurskrävande. LÄS MER
8. Mental tuffhet är en viktig faktor för Svenska och Norska elitskidåkare vid tävlingsfrånvaro. : En retrospektiv studie om vägen tillbaka till tävling.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Elitidrott innebär inte enbart hård träning, mästerskap, medaljer, glädje och gemenskap, utan kantas även av skador, psykisk ohälsa och sjukdomar som kan innebära ofrivillig frånvaro från tävlingar och elitverksamhet. I dagens samhälle har motivation och mental tuffhet blivit ett allt mer omtalat ämne inom idrottsvärlden och nämns ofta i samband med tävlingar och matcher från både journalister, experter, tränare och utövares håll. LÄS MER
9. Är elitidrottare perfekta och osårbara vinnarskallar utan känslor? : En studie om psykisk ohälsa hos svenska elitidrottare.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : Elitidrott handlar om att prestera till nästan vilket pris som helst. Samhället har länge sett på elitidrottare som osårbara vinnarskallar, vilket i vissa fall kan leda till att elitidrottarnas känslor glöms bort i jakten på medaljer. LÄS MER
10. Problemlösning med programmering och grafisk feedback : En användarstudie med fokus på inlärning och motivation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Problemet med gamification är de begränsningar som finns relaterat till fenomenet idag. De begränsningar som det oftast pratas om är hur belöningar i form av exempelvis poäng och medaljer prioriteras. LÄS MER