Sökning: "medarbetare lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden medarbetare lojalitet.
1. Karriärmöjligheter som lojalitetsfrämjande faktor. En kvalitativ studie som undersöker vilken roll som möjligheten till karriärutveckling spelar för medarbetarlojalitet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie har undersökt vilken roll som möjligheter till karriärutveckling spelar för medarbetares lojalitet till deras arbetsgivare. Att behålla sina anställda och få dem att känna sig engagerade är två centrala utmaningar som företag står inför. LÄS MER
2. Att hantera medarbetare - Vad behöver tjänstemannaföretag göra för att behålla personal? - En kvalitativ fallstudie om hur tjänstemannaföretag bör agera för att behålla sin personal
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Flertalet företag ute i samhället tampas idag med att få behålla sin kompetenta och duktiga personal. Konkurrens från andra företag och andra faktorer som kan påverka den anställdes vilja att stanna kvar, gör att arbetsgivaren ställs inför stora utmaningar. LÄS MER
3. Are energy companies keeping their part of the contract? : Investigating young knowledge workers’ interpretations of retention strategies
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur unga kunskapsarbetares intention att stanna hos sin arbetsgivare påverkas av strategier arbetsgivare använder för att behålla medarbetare, retention strategies. Studien behandlar teori relaterad till det psykologiska kontraktet, retention strategies och unga kunskapsarbetares arbetsrelaterade preferenser. LÄS MER
4. Tillit inom organisationen : En kvalitativ studie om ledarskapets roll i främjandet av tillit bland medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: Denna studie diskuterar betydelsen av organisatorisk tillit med fokus på ledarens roll som är avgörande roll i främjandet av tillit bland medarbetare. Tillit är även kopplat till kooperativ konflikthantering och förändringsorienterat ledarskap för att upprätthålla hög kvalitet och effektivitet. LÄS MER
5. Intern employer branding på hybrida arbetsplatser : Så arbetar företagen för att behålla sina medarbetare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Synen på arbetsplatsen har förändrats de senaste åren och kontoret ses inte längre som den huvudsakliga platsen för genomförande av arbetsuppgifter. Tack vare lösningar inom IT och kommunikation, har fler och fler företag implementerat hybrida arbetsplatsmodeller för sina medarbetare, vilket innebär att de kan dela upp sin arbetstid mellan kontoret och distansarbete. LÄS MER