Sökning: "medarbetares motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 124 uppsatser innehållade orden medarbetares motivation.

  1. 1. Motivation utan provision? En explorativ fallstudie om hur berörda medarbetares motivation påverkas vid avvecklingen av ett monetärt belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cajsa Holmér; Matilda Mellqvist; [2019-01-31]
    Nyckelord :Belöningssystem; incitament; kontroll och styrning; motivation; provision; stewardshipteori.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: En viktig fråga för företag är hur de kan motivera sina anställda, ochett sätt att göra det anses vara genom belöningssystem. Dock är detta omdiskuterat och forskareser både för- och nackdelar med dem och dess påverkan på motivation. LÄS MER

  2. 2. See you at LinkedIn - The complex link between employees and organizations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Gustavsson Larsson; Sofia Steinbock; [2019]
    Nyckelord :LinkedIn; Employee perspective; corporate communication; strategic communication; alignment; branding; medarbetarperspektiv; organisationskommunikation; strategisk kommunikation; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how employees perceive their LinkedIn usage in relation to their organization. To increase the awareness of how organizations can work strategically with LinkedIn the link between organizations and employees has been studied. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding - Medarbetares upplevelser av vad som krävs i en organisation för att attrahera och behålla personal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Evelina Henriksson; Gabriella Wahlqvist; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; internal employer branding; external employer branding; attraktionskraft; motivation; gemenskap; training of worklife; development; progress; education; knowledge och employee retention; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens arbetsmarknad har blivit allt mer rörlig och individer har fler möjligheter gällande valet av arbetsplats än vad de under tidigare decennier haft. Humankapitalet har även kommit att ses som en allt mer betydande faktor för organisationers konkurrenskraft. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding : En organisations arbete med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke och dess medarbetares stora betydelse

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Matilda Carlén; Emma Röös; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value proposition; rekrytering; motivation; personalmotstånd;

    Sammanfattning : Employer branding är idag av stor vikt för organisationer i samband med arbetet att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke som ska öka möjligheten att attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Det handlar om att organisationer idag vill positionera sig som första valet för potentiella medarbetare och skapa associationer till sitt varumärke för att på så sätt öka sin attraktionskraft på arbetsmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Motivationsfaktorer som främjar medarbetarnas psykiska hälsa. : En kvalitativ forskningsstudie om likheter och olikheter mellan Herzbergs tvåfaktorsteori och faktorer som idag anses främjar medarbetarnas psykiska hälsa.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victoria Jikander; Mårten Larsson; Emelie Panzio; [2019]
    Nyckelord :Motivation; Herzbergs tvåfaktorsteori; mental hälsa; psykisk hälsa; psykisk ohälsa.;

    Sammanfattning : Följande studie utgår från fenomenet att främja psykisk hälsa hos medarbetarna på arbetsplatsen. Det är en kvalitativ forskningsstudie med deduktiv forskningsansats och hermeneutisk forskningsdesign. LÄS MER