Sökning: "media’s change of attitude"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden media’s change of attitude.

  1. 1. HÖGERPOPULISMEN PÅ FRAMMARSCH I DET NYA MEDIELANDSKAPET. En diskursanalys om hur högerpopulistiska partier framställs i svenska nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emilia Latifpour; Cornelia Medin; [2023-04-03]
    Nyckelord :Högerpopulism; nyhetsrapportering; nyhetsmedier; framing gestaltning; the Life Cycle Model; diskursanalys; Sverigedemokraterna.;

    Sammanfattning : stöttepelare. Executive summary Right-wing populism is a political ideology which applies to groups, political parties, and politicians with anti-elitist sentiments which stand in opposition to the establishment. LÄS MER

  2. 2. Vårdens framtida bemanningsutmaningar : Synen på arbete och vårdarbete bland gymnasieungdomar och män inom vården

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Magdalena Johansson; Alexander Orlov; [2019]
    Nyckelord :normer; vård; kön; arbete; bemanning; roller;

    Sammanfattning : I dagens vårdsektor finns det stora bemanningsutmaningar som kommer bli allt svårare att möta i framtiden. Utmaningen blir inte mer hanterbar med det faktum att det nästan är uteslutande kvinnor (92%) som arbetar på golvet som sjuksköterskor och omvårnadspersonal. LÄS MER

  3. 3. Employee social media actions, a potential brand destroyer? : A quantitative study regarding how employee's actions on social media influence brand attitude.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Billberg; Johan Horn; Simon Liljedahl; [2018]
    Nyckelord :Brand attitude; employee actions; social media;

    Sammanfattning : The communication means used by marketers has fundamentally changed with the rise of social media, however social media has also created a landscape that is hard for the companies to manage. What the employees says on these medias could influence the brand and therefore, companies have formulated guidelines for social media in order to minimize the risk of damaging the brand. LÄS MER

  4. 4. En webbaserad miljöutbildning för de anställda i Axfoods butiker : En undersökning kring att väcka engagemang

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI); KTH/Industriell ekologi

    Författare :Emma Hammarsten; [2010]
    Nyckelord :Sustainable Development; Sustainable solution; Agenda 21; Legitimated peripheral participation; Communities of practice; Motivation.; Hållbar utveckling; Hållbar lösning; Agenda 21; Legitimt perifert deltagande; Deltagande kultur; Motivation.;

    Sammanfattning : Idag är miljö ett ämne som diskuteras ivrigt av både regering, media och företag. Att bara göra en sökning på internet på ordet miljö ger över 6 miljoner träffar och de första som kommer upp är oftast kopplade till miljöhot, klimatet eller hur kommuner/företag arbetar för miljön med hållbarhetsprogram. LÄS MER