Sökning: "media deltagande"
Visar resultat 1 - 5 av 234 uppsatser innehållade orden media deltagande.
1. Partipolitiskt engagerade individers upplevelser av sin politiska påverkan genom sociala medier. En kvalitativ intervjustudie av unga vuxna svenska
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The younger generation of today engages less in conventional political practices than previous generations when they were young (Dezelan, 2023, p.6). LÄS MER
2. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER
3. Handling Cancel Culture online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en större förståelse för mottagarperspektivet inom kriskommunikation för att kunna utveckla krisstrategier. Syftet är att förstå unga vuxnas uppfattning av fenomenet cancel culture och hur detta kan tas i beaktning för att motverka kris på sociala medier. LÄS MER
4. Tradition och förändring i Kökars musiklandskap : en etnografisk studie av uppvisande- och deltagande musikande kring Kökarveckan
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : The island of Kökar, located in the outer archipelago of the Åland islands of Scandinavia, is traditionally a society known for its rich culture connected to the living tradition of traditional folk music. In media the island is portrayed as The island of Fiddles. LÄS MER
5. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER