Sökning: "media effect factors"
Visar resultat 1 - 5 av 200 uppsatser innehållade orden media effect factors.
1. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER
2. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER
3. Kostar det att undvika skjutningar? : En kvantitativ studie kring skjutningars påverkan på bostadspriser i Stockholm
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Att välja var man ska bo är ett stort beslut för människor där många faktorer spelar in. Med den växande kriminella närvaron och skjutvåldet i Sverige som det ofta skrivs om i media är det inte orimligt att tro att även detta spelar in, människor vill vara trygga där de bor. LÄS MER
4. Modern Sexualupplysning : En analys av hur sexualupplysning konstrueras i Netflix-serien Sex Education.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Entertainment media, specifically television, plays a big part in the construction of ideas and thoughts within a society. Television is a form of popular culture which can be used as a source of entertainment but can also promote certain ideologies and values to its audience. LÄS MER
5. Datorspelares informationsintag : Den yttre och inre informationens påverkan på spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Video games are common hobbies today, and as such they have been studied withinthe field of LIS. However, video gaming is a wide subject, and therefore there still exists areas that have not yet been properly researched. LÄS MER