Sökning: "media framing"

Visar resultat 1 - 5 av 443 uppsatser innehållade orden media framing.

  1. 1. SVENSKA AKTÖRER, RISKER OCH EU:S UTSLÄPPSHANDELSSYSTEM En diskursanalys om svenska aktörers framställning av risker i debatten om EU-ETS

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Felicia Vargas; [2019-09-13]
    Nyckelord :EU; EU Emission Trading system; EU-ETS; Sweden; climate; risk; framing;

    Sammanfattning : Climate change is one of the greatest threats to earth and mankind today. Due to mankind’slarge emissions of greenhouse gas the temperature has risen in the atmosphere. One significantinternational action to reduce emissions in Europe is the EU Emission Trading System (EUETS). LÄS MER

  2. 2. Not just a kvinnofråga A content analysis of Swedish press portrayals of men & #MeToo

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Elissa Shaw; [2019-08-07]
    Nyckelord :#MeToo; content analysis; media framing; masculinities; gender portrayal;

    Sammanfattning : With its sudden outbreak in October 2017, the anti-harassment movement #MeToo quickly created avast, worldwide impact on social media, in the traditional press as well as in everyday lives. In Swedenespecially, a country with a long history in fighting for gender equality, women in their thousandsshared their stories of sexual harassment and came together both as individuals and as occupationalgroups to raise a collective voice. LÄS MER

  3. 3. "Wir schaffen das!" - En kvantitativ innehållsanalys om svensk nyhetsbevakning av EU:s asylpolitik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Sandberg; Raphaelle Sisask; [2019-06-28]
    Nyckelord :Gestaltning; uppmärksamhetscykel; EU; Europa; flykting; flyktingkris; DagensNyheter; Svenska Dagbladet; Aftonbladet; Expressen; kvantitativ innehållsanalys; Framing; issue-attention-cycle; media-attention-cycle; EU; refugee; refugee-crisis; Dagens Nyheter; Svenska Dagbladet; Aftonbladet; Expressen; quantitative content analysis;

    Sammanfattning : During the refugee crisis of 2015 and 2016 the European Union experienced an unparalleled amount of refugee and migrant arrivals. ​As member states and political parties disagreed on how to respond to the migratory pressures, ​the parliaments ​2014​-​2019​ legislative ​term would be characterized by numerous internal conflicts. LÄS MER

  4. 4. ”Karaktär långt bortom sina år” - En textanalys om hur Greta Thunberg och Malala Yousafzai porträtteras i Sveriges fem största tidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Glaser; Johanna Heed; Fanny Lyrheden; [2019-06-27]
    Nyckelord :greta thunberg; malala yousafzai; aktivism; genus; unga; representation; greta thunberg; malala yousafzai; activism; gender; youths; representation;

    Sammanfattning : The aim of this analysis has been to investigate how Greta Thunberg and Malala Yousafzai are portrayed in news articles in five of Sweden's largest newspapers: Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen, Göteborgs-Posten and Svenska Dagbladet. First, 55 articles were analyzed with a content analysis. LÄS MER

  5. 5. ”Den här bilden är felstavad” - En kvalitativ studie av åsikter kring amatörbilder och professionella bilder i svenska nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Filip Ekblad; Emilia Söderholm; [2019-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine people’s comprehension and interpretation of different kinds of pictures in Swedish news. More specific to study the possible differences that people might register between user-generated content - also referred to as amateur imagery - and professional news photography. LÄS MER