Sökning: "media i islam"
Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden media i islam.
1. Rapporteringen som reser sig ur askan : En kvalitativ innehållsanalys av hur de svenska koranbränningarna gestaltas i Dagens Nyheter jämfört med Al Arabiya.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The freedom of speech, caricatures and satire, bans on veils and burning of the Koran have been reported and portrayed in different ways in several news media. The aim of this study was to analyze how the burnings of the Koran in Sweden are portrayed in Swedish media (Dagens Nyheter) compared to English-language Arabic media (Al Arabiya). LÄS MER
2. Skildring av muslimer i svenska debattartiklar : En analys av social kategorisering, jämförelse och islamofobi
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. "De" är inte som "vi" : En kvalitativ studie om medias framställning av muslimer samt dess påverkan på det svenska samhället
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att undersöka hur islam och muslimer framställdes isvensk nyhetsmedia i samband med Rasmus Paludans provokativa manifestationer, vilka ägderum i Sverige mellan år 2020–2022. Till följd av dessa manifestationer bröt våldsammaupplopp ut på olika platser i Sverige, vilka kallas påskupploppen. LÄS MER
4. Digital Marketing Influences on Consumer Fashion Product Purchase Decision Through Facebook.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Consumer purchase decisions is a vital process for online fashion retailers to customers. The Corona pandemic has resulted in more people purchasing through the internet and increase online shopping in Bangladesh than ever before. LÄS MER
5. Understanding the role of social networks in the process of internationalization
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : This thesis aims to explore the role of social network in the international market for the companies that plan to test their capabilities of social network for enhancement of business. In order to explore such capabilities, LinkedIn, Facebook, twitter and other social networks have been considered as examples, using companies from three different countries France, China and India. LÄS MER