Sökning: "media influence"

Visar resultat 21 - 25 av 1919 uppsatser innehållade orden media influence.

  1. 21. När människan försvinner - En studie om själv-avhumaniseringens roll i sambandet mellan politisk extremism och radikalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mats Tufvesson; Monique Borgstrøm; Erik Hector; [2024]
    Nyckelord :avhumanisering; mänsklig natur; mänsklig unikhet; extremism; radikalisering; radikalism; Dehumanization; human nature; human uniqueness; radicalization; radicalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the role of self-dehumanization in relation to political extremism and radicalization. Our research question was, "Does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization?" We also wanted to confirm that there is a correlation between radicalization and extremism, and does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization? The study was conducted through an online survey disseminated via social media platforms and student-oriented media. LÄS MER

  2. 22. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  3. 23. Israel, Russia and the US: A Strange Triangular Relationship : An analysis of an unexpected alliance and its rationality

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Alfred Lovnér; [2024]
    Nyckelord :International Relations; Political Influence; Security; Peace; Development;

    Sammanfattning : The relationship between Israel and the US, as well as Israel and Russia are well documented, as it serves as a key aspect within the struggle for power and influence within the Middle East. However much research has been made on the topic, few have analysed how the relationship between Israel and the two others have affected the three, creating what could only be viewed as a blindspot within scholarship on the topic, as the relationships did not start in, nor are maintained within a vacuum. LÄS MER

  4. 24. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  5. 25. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER