Sökning: "media interaktivitet"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden media interaktivitet.
1. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER
2. KULTUR ON-DEMAND : En studie om konstutställningsverksamheten i ett digitalt samhälle och hur den påverkas under en pandemi
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : En stor del av vårt kulturarv och samtidshistoria förmedlas genom konstutställningar på privata/ enskilda konsthallar och konstmuseer. Förutom en konstupplevelse möts vi också av dold information som visar metoder, teknik och olika ställningstagande som gjorts för att kunna tillgängliggöra en utställning. LÄS MER
3. Den interaktiva barnboken : en jämförande undersökning av tryckta och digitala bilderböcker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This study examines potential similarities and differences between the interactivity in six children’s books, published in physical and digital media. The literature included in this research is the hardcover version of Hur gick det sen?, the hardcover version of Alice’s Adventures in Wonderland: A Pop-up Adaption, the mobile application Känner du Pippi Långstrump?, the mobile application Vem bestämmer?, the e-book version of There's a Dragon in Your Book and finally The Little Mermaid – A Magical Augmented Reality Book which consists of a hardcover book and a mobile application. LÄS MER
4. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER
5. Den fysiska boken som ett interaktivt och multimodalt medium
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : At a time when books are being consumed more and more via digital aids and platforms, physical books have begun to take up less space in the market. Fortunately, technological development can offer the possibility to bring physical books into the future by adding interactive and multimodal elements to them. LÄS MER