Sökning: "media intervju varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden media intervju varumärke.

  1. 1. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  3. 3. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Charlotta Berglund; Tilda Johansson; [2019]
    Nyckelord :Influencer; brand equity; marketing; social media; word of mouth WOM ; Influencer; varumärkesstärkande; marknadsföring; sociala medier; word of mouth WOM ;

    Sammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER

  4. 4. Image eller inte image : det är frågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Rickard Wikman; [2017]
    Nyckelord :Image; Marknadsföring; Smink; Personlighet; Media;

    Sammanfattning : Hur viktigt är image? Bonniers svenska ordbok skriver följande om image: den bild av sig själv som en person eller företag ger eller försöker ge omgivningen. Hårdrocksgruppen Kiss har en tydlig image som är ett varumärke för gruppen. Kiss valde sina medlemmar efter image inte efter hur bra de var på sina instrument. LÄS MER

  5. 5. Företagets kärnvärden i en grafisk profil : Utformandetav en grafisk profil till ett e-handelsföretag med afrikansk inriktning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Sonata Sumbu; [2016]
    Nyckelord :Colour; typeface; identity; logotype; visual identity; visual manual; Färg; grafisk manual; grafisk profil; identitet logotyp; typsnitt;

    Sammanfattning : Sanke är ett nystartat företag som genom sin hemsida ska sälja produkter som producerats i norra och västra Afrika. Konkurrensen mellan olika företag skapar oändliga valmöjligheter för kunden vilket blir ett problem för de företag som vill nå ut i mediebruset. LÄS MER