Sökning: "media kommunikation krishantering"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden media kommunikation krishantering.
1. Krishantering för Sverige - i tiden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to analyze which strategies the Swedish Royal House uses to manage crises. The study thus intends to contribute to the field of strategic communication, regarding how social institutions can communicate strategically during crises, depending on the level of responsibility, reputation capital and previous crisis history. LÄS MER
2. Ledarskapets krav och utmaningar vid dödligt skolvåld : En kvalitativ studie med tematisk analys
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : De senaste åren har flera fall av skolattacker och grova våldsdåd i skolan inträffat i Sverige. Dödligt skolvåld utgör en särskild problematik för skolan eftersom elevers och personalens liv och hälsa hotas. Det ställer därmed stora krav på ledarskapet att hantera en sådan påfrestande situation, både under och efter händelsen. LÄS MER
3. Krishantering med hjälp av digital transformation : En studie på hur svenska företag har arbetat under covid-19
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Att arbeta med digital transformation har visat sig vara en nyckelfaktor för företag som lyckatshantera den rådande krisen orsakad av covid-19 väl. Med detta i åtanke ämnade studien attundersöka hur svenska företag anpassat sig digitalt under krisen utifrån studiens valda ramverk. LÄS MER
4. Kritiska röster från Facebookgrupper : Hur människor i diskussionsgrupper där man talar kritiskt om Sveriges coronahantering uppfattat svenska myndigheters agerande och kommunikation under pandemin
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Crisis communication as a scientific field is mainly focused on organizations and profit driven companies. There is a lack of research about crisis communication for governments. There are few studies to draw conclusions from. LÄS MER
5. Kejsaren är nak(d)en! - En kvalitativ fallstudie av NA-KD:s kris och dess krisrespons
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie intresserar sig för när en organisations förtroende sätts på spel. Kriskommunikation är i fokus och mer specifikt hur modejätten NA-KD har hanterat ett försök till bojkott, vilket kan kopplas till det aktuella fenomenet cancel culture. LÄS MER