Sökning: "media kommunikation utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden media kommunikation utvärdering.

  1. 1. Minimal Colour-based Social communication and meaning-making communication practices

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fatemeh Bakhshoudeh; [2023]
    Nyckelord :Research Through Design RTD ; Social Interaction Design; Friction-based Design; Colour-based Interaction;

    Sammanfattning : Advancements in technology have rendered social media an indispensable means of social communication. However, among the vast amount of data exchanged between users, there is often limited space for meaningful conversation and the cultivation of deeper interpersonal connections. LÄS MER

  2. 2. Digitala Läkartjänster : Utvärdering av användbarhet och interaktion med digitala läkartjänster

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :André Umbers; Elias Rahimi; [2020]
    Nyckelord :E-health services; interaction; ease of use; usability; Digitala läkartjänster; interaktion; användarvänlighet; användbarhet;

    Sammanfattning : Background: With an increase in the elderly population and a general population growth, it is estimated that there will be 11 million people in Sweden by the year 2028. Elderly people (80 years plus) are forecast to be the age group with the biggest percentage increase. LÄS MER

  3. 3. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER

  5. 5. Fotokalendern : En utvärdering av Fotokalenderns förmåga att skapa bätte komunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andreas Tyrberg; [2019]
    Nyckelord :Fotokalendern; AKK; QUIM; Användbarhet;

    Sammanfattning : I uppsatsen analyseras användbarheten i applikationen Fotokalendern. Denna analyseras utifrån hur fungerar Fotokalenderns som ett stöd i skapandet av mer och bättre kommunikation för personal, elever och föräldrar till barn på Årsta grundsärskola. Kunskapsinsamling har skett i kvalitativ form genom intervjuer och en enkät. LÄS MER