Sökning: "media management i praktiken"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden media management i praktiken.

  1. 1. Structural sexism, “it's just a coincidence” : An interview study on the silence at Swedish advertising agencies

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Charlotte Elgtberg; [2023]
    Nyckelord :Advertising agencies; Sexism; Silence; Structural discrimination; Organizational communication; Feminism; Reklambyråer; Sexism; Tystnad; Strukturell diskriminering; Organisationskommunikation; Feminism;

    Sammanfattning : Sweden has been named one of the most equal countries in the world and is a role model for many. Despite this, there are hierarchies within companies that favor white middle-aged men. This has raised questions about what gender equality actually looks like in practice. LÄS MER

  2. 2. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Ljungkrona; Mikaela Hallgren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing – Digital marketing – SMEs – Decision-making processes – Media industry; Outsourcing – Digital marknadsföring – SME-företag – Beslutsprocesser – Mediebranschen;

    Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER

  3. 3. Praktisk utfodring av katter i Sverige : en enkätundersökning om hur kattägare utfodrar sina katter och var de hämtar information om foder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Jenny Andersson; Caroline Axelsson; [2021]
    Nyckelord :enkät; godis; fodermängd; foderval; färskfoder; förtroende; torrfoder; våtfoder;

    Sammanfattning : Hur svenska kattägare utfodrar sina katter i praktiken och var de inhämtar information om foder är ett relativt outforskat ämne. Att få bättre förståelse för vad som är viktigt för kattägare i deras val av foder kan öka djurhälsopersonalens förmåga och kompetens att ge råd kring nutrition. LÄS MER

  4. 4. Integritet online ur olika generationers perspektiv : En studie om hur generation digital natives & pre-internet värdesätter sin integritet online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa König; Ellen Romney; [2020]
    Nyckelord :Baby-boomers; y; x z; generations online; GDPR; Communication Privacy Management System CPM ; Consumer privacy online; ePrivacy; Information privacy; The privacy paradox; Concerns for Information Privacy CFIP ; Privacy fatigue; Integritet online; generations skillnader; generation pre-internet och digital-naives; persondata online; integritetskränkande aspekter; digitala social normer; riktad reklam; personlig marknadsföring online;

    Sammanfattning : Den digital utvecklingen har gjort att vi idag rör oss i digitala miljöer för att jobba, kommunicera, söka information, shoppa och underhållas. Företag kan idag kan spara, kartlägga, mäta och analysera privatpersoners aktiviteter online vilket ställt högre krav på näringsidkare att hantera denna personliga information korrekt. LÄS MER

  5. 5. Integritet i utbyte för utbildningskvalité : Studenters perspektiv på datainsamling inom Learning Analytics

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustav Vidén; David Lidskog; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken data studenter är villiga att dela inom Learning Analytics-sammanhang och om målen med Learning Analytics motiverar studenters villighet att dela data. Studien utfördes på 110 studenter från Uppsala universitet. LÄS MER