Sökning: "media nyhetsbrev"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden media nyhetsbrev.
1. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER
2. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
3. Arbetet med e-hälsa och digitalisering inom sjukvården i Region Uppsala
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : E-hälsa och digitalisering blir allt mer en självklar del inom vården då samhället digitaliseras mer och mer. Regeringen har satt upp en vision om att Sverige ska vara bäst i världen på att använda e-hälsa och digitaliseringens möjligheter år 2025; Vision e-hälsa 2025. LÄS MER
4. Cookies & content : Engagerande marknadsföring av textila företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det konstanta mediabrus som existerar i dagens samhälle har lett till att mycket marknadsföring ignoreras. Webb 2.0 har bidragit till att nya strategier inom marknadsföring finns tillgängliga och företag måste anpassa sin marknadsföring för att fortsätta generera befintliga och presumtiva konsumenter. LÄS MER
5. Digital marknadskommunikation : ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användningen av digitala medier ökar konstant. Onlinekulturen har kommit att bli en naturlig del av vardagen och konsumenter är dagligen aktiva på diverse sociala medier där de utbyter information och kommunicerar med andra individer. Digitala medier är även plattformar där konsumenter interagerar med modemärken. LÄS MER