Sökning: "media och informationskompetens"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden media och informationskompetens.

  1. 1. EFL Students’ Analysing and Evaluating Skills in Social Media Content : EFL elevers analys- och utvärderingsförmåga i sociala mediers innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Aisha Ali; Jennie Carolan; [2024]
    Nyckelord :English as a Foreign language; Media Literacy; Media Information Literacy; New Media Literacy; Critical Media Literacy; Critical Thinking; Fake News; Social-Media;

    Sammanfattning : This paper is a synthesis of research that presents and reflects on the possible benefits of integrating media information literacy and critical thinking into the English as a Foreign Language (EFL) curriculum with the intention of facilitating for students' development in their critical thinking and media information literacy when engaging with English-language social media content. English is of major significance in the Swedish society and students get some of their news feed from social media in the English language along with their native language of Swedish. LÄS MER

  2. 2. MIK - I högre utbildning : En enkätundersökning i studenters self-efficacy i relation till MIK

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Johansson; Emilié Sörberg; [2023]
    Nyckelord :MIK; Chalmers; högre utbildning; källkritik; källtillit; medie- och informationskunnighet; studenter; informationskompetens;

    Sammanfattning : In this study, we have used a survey to investigate students in higher education and their self-efficacy abilities in Media and information literacy (MIL). We have investigated whether the students felt that the MIL-related education, offered by the libraries, helped them develop their abilities when they took part in it. LÄS MER

  3. 3. Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Oliver Söderström; [2023]
    Nyckelord :Information warfare; Agenda-Setting Theory; Priming Theory; Framing Theory; fake news; propaganda; Internet Research Agency; post truth.; informationskrig; dagordningsteorin; priming theory; fake news; propaganda; Internet Research Agency; post truth.;

    Sammanfattning : Abstrakt  Examensarbete inom medie- och kommunikationsvetenskap (15HP) Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) Fakulteten kultur och samhälle  Malmö Universitet  Titel: Hur människor med rysk bakgrund i Sverige navigerar det föränderliga medielandskapet. Författare: Oliver Söderström Handledare: Matts Skagshöj Examinator: Margareta Melin  Hösttermin: 2022 Syftet med denna studie är att undersöka hur ryska människor som bor i Sverige, navigerar dagens medielandskap i förhållande till det pågående kriget i Ukraina. LÄS MER

  4. 4. Academic library instruction on critical evaluation of sources and information : A content analysis of Swedish university library websites

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emma Johansen; [2022]
    Nyckelord :Academic library; Instruction; Critical thinking; Source evaluation; Information literacy; Media and information literacy; Content analysis; Website; Universitetsbibliotek; undervisning; kritiskt tänkande; källkritik; informationskompetens; medie- och informationskunnighet; innehållsanalys; webbplats;

    Sammanfattning : This master thesis examines how Swedish university libraries are instructing their students on topics related to the critical evaluation of sources and information. The method of analysis was a quantitative and qualitative content analysis of the external websites of Sweden’s public university libraries to determine what modes of instruction are being offered, and how these services are being described and made accessible to their users. LÄS MER

  5. 5. "Klart man blir lite kritisk när man lär sig hur lätt det är att förvränga fakta" : En studie om källkritik och källtillit i gymnasieskolan

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Lisa Fekete; [2022]
    Nyckelord :Source criticism; Source trust; Credibility; Information literacy; Upper secondary students; källkritik; källtillit; pålitlighet; informationskompetens; gymnasieelever;

    Sammanfattning : In recent years, theories have emerged about whether the source critical approaches that are encouraged in school affect students’ trust in credible sources. The purpose of this thesis is to illuminate the perspectives of upper secondary students; their experiences of lectures in source criticism, and how the teaching has affected their trust in the credibility of established news media, scientific research, and authorities. LÄS MER