Sökning: "media och kommunikation försvarsmakten"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden media och kommunikation försvarsmakten.

  1. 1. Svensk medierapportering och Försvarsmakten : En kvalitativ studie om relationen mellan Försvarsmakten och svensk media

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Sissel Waering; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; svensk media; journalist; kommunikation; relation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker relationen mellan svensk media och Försvarsmakten. Syftet med studien är att undersöka hur yrkespersoner i svensk media och i Försvarsmakten upplever samarbetet mellan parterna samt huruvida relationen är välfungerande. LÄS MER

  2. 2. Invasion & kommunikation - En kvalitativ studie av den svenska och finska försvarsmaktens kommunikation på Instagram sedan kriget i Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felicia Thiers; Zana Rrecaj; [2022]
    Nyckelord :Försvarsmakter; Krig; Instagram; Retorik: Semiotik; Strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : On February 24, 2022, Russia invaded Ukraine, changing world history. The aim of this study is to conduct a comparative analysis of how the Swedish and Finnish armed forces communicate regarding the war in Ukraine and further present their organization on Instagram since the Russian invasion of Ukraine. LÄS MER

  3. 3. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  4. 4. Gymnasieelever och Försvarsmaktens reklam : En fokusgrupps analys om hur gymnasieelever upplever Försvarsmaktens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Maximiliam Nilsson; [2021]
    Nyckelord :media; communications; advertising; video advertising; swedish armed forces; high school students; media; kommunikation; reklam; reklamfilmer; försvarsmakten; gymnasieelever;

    Sammanfattning : This study has examined how young people who are in their final year of upper secondary school experience and perceive the Swedish Armed Force's advertisements by finding what the Swedish Armed Forces has chosen to represent in the two selected commercials that the study examines. Using the theory of representation along with denotation and connotation in a detailed image analysis of images taken from the respective commercials, representations have been extracted. LÄS MER

  5. 5. VET DU VEM EN SVENSK UTLANDSVETERAN ÄR? - ”En studie av unga svenskars bild av veteraner från internationella konflikter”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Samuel Jubell; [2018-09-14]
    Nyckelord :veteran; veteransoldat; utlandsveteran; unga; insats; internationell; Försvarsmakten; media; kommunikation; mkv; semiotik; ptsd; bilden; soldat; användarteorin; uses and gratifications; ;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att ta reda på hur bilden av svenska veteraner ser ut hos unga i Sverige och vad det är som bidragit till att det är så den ser ut. Teori: Semiotik, uses and gratifications Metod: Intervjuer genomförda på ungdomar 18-19 år gamla via telefon och i person. Material: 12 genomförda intervjuer. LÄS MER