Sökning: "media och kommunikation hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden media och kommunikation hotell.

  1. 1. Segmentering av kontorshotell i Stockholm

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Axel Abrahmsén; Clas Westerberg; [2018]
    Nyckelord :Workspaces; Coworking; Market segmentation; Digital representation; Arbetsplatser; Coworking; Marknadssegmentering; Digital representation;

    Sammanfattning : Marknaden för delade arbetsplatser har fått se en snabb tillväxt under senare år. Delvis kan detta förklaras med den ansenliga tillväxten av informationsteknologier. Dessa har till viss del förändrat hur vi lever, men fundamentalt förändrat hur och var vi önskar arbeta. LÄS MER

  2. 2. CSR Kommunikation : En kvalitativ studie hur svenska hotell väljer att kommunicera CSR

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johan Dahlén; Andreas Dahlén; [2017]
    Nyckelord :CSR; communication; social responsibility; hotel; sustainability; communication strategies; CSR; kommunikation; samhällsansvar; Hotell; hållbarhet; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet: Denna studie syftar på att söka en ökad förståelse kring hur svenska hotell arbetar med CSR samt vilka strategier hotellen tillämpar för att kommunicera ut sitt CSR arbete. Metod: För att kunna svara på syftet har valet gjorts att använda kvalitativa metod genom att intervjua åtta hotell som verkar i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Hotellbranschens kommunikation av CSR i Sverige och Grekland : En komparativ studie om hur hotell kommunicerar CSR och vilken påverkan de lokala omständigheterna har

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Christina Betzeki; Jelena Bocokic; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Hotels; Promotion; Comparative studies; Cross-cultural research; Sweden; Greece; Företags samhällsansvar; Hotell; Kommunikation; Komparativa studier; Tvärkulturella studier; Sverige; Grekland;

    Sammanfattning : Konkurrensmiljön i populära destinationer skapar ett behov för hotell att differentiera sig. Implementering av CSR är ett alternativ för att skapa mervärde och bättre relationer med det omgivande samhället. Därav får kommunikationen av CSR en strategisk betydelse. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Henrik Westdahl; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Hotell; Turism; Strategisk kommunikation; Kundrelationer; Marknadsföring; Varumärkesbyggande; Språkbruk;

    Sammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER

  5. 5. Interaktion inom sociala medier : Hotellens hantering

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Amanda Lundgren; Malin Moberg; [2013]
    Nyckelord :Social media; guest; hotel; communication; marketing;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett samlingsbegrepp för kommunikationskanaler där individer har möjlighet att integrera med varandra. Sociala medier utgår från en tvåvägskommunikation, vilket innebär att mottagaren har möjlighet att integrera med företag. LÄS MER