Sökning: "media och kommunikationen"

Visar resultat 21 - 25 av 328 uppsatser innehållade orden media och kommunikationen.

  1. 21. Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige, en del av modebranschens marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lawnd Ali; Camilla Nee; [2022]
    Nyckelord :Sociala Medier; Kundengagemang; Sociala media Marknadsföringsaktiviteter; Interaktion Kommunikation;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige,  en del av modebranschens marknadsföringsstrategi - En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lawnd Ali och Camilla Nee Handledare: Peter Ek Datum: 2022 - Januari Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka kundernas perspektiv på den roll som interaktionen och kommunikationen spelar när det kommer till modeföretagens marknadsföring inom sociala medier i Sverige. Studiens forskningsfråga innefattas av; Vad anser användare av sociala medier om modeföretagen inom Sveriges användning av sina sociala medier som marknadsföring när det kommer till kommunikation, interaktion och kundengagemang? Metod: Uppsatsen innefattas av en kvalitativ metod med deduktiv ansats, där det empiriska materialet samlats in genom semistrukturerade intervjuer genomförda via zoom och över telefon. LÄS MER

  2. 22. "Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!" : En retorisk analys av Paolo Robertos kriskommunikation efter Insats torsk

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Löfstedt; Maja Windell; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; image repair theory; rhetoric; qualitative text analysis; Paolo Roberto; crisis of confidence; social media; sex scandal; kriskommunikation; image repair theory; retorik; kvalitativ textanalys; Paolo Roberto; förtroendekris; sociala medier; sexskandal;

    Sammanfattning : Studien “Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!” ämnar analysera TV-profilen och entreprenören Paolo Robertos kriskommunikation i samband med den förtroendekris som uppstod när han greps för sexköp i polisoperationen Insats torsk våren 2020. Syftet med studien är att undersöka hur en offentlig svensk person hanterar och kommunicerar en kris som drabbar det personliga varumärket och personens image. LÄS MER

  3. 23. Invasion & kommunikation - En kvalitativ studie av den svenska och finska försvarsmaktens kommunikation på Instagram sedan kriget i Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felicia Thiers; Zana Rrecaj; [2022]
    Nyckelord :Försvarsmakter; Krig; Instagram; Retorik: Semiotik; Strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : On February 24, 2022, Russia invaded Ukraine, changing world history. The aim of this study is to conduct a comparative analysis of how the Swedish and Finnish armed forces communicate regarding the war in Ukraine and further present their organization on Instagram since the Russian invasion of Ukraine. LÄS MER

  4. 24. Borta bra men hemma bäst : En studie om distansarbete

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Yasemin Tuhral; Hanna Kjell; [2022]
    Nyckelord :Distansarbete; Motivation; Kontroll; Relation; Arbetsrätt;

    Sammanfattning : Datum:            28 AUG 2022 Nivå:               Magisteruppsats Akademi:         Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare:      Hanna Kjell                  Yasemin Tuhral (95/03/27)                    (96/02/13) Titel:                Borta bra men hemma bäst? En studie om distansarbete Handledare:    Magnus Lindersöm Nyckelord:      Distansarbete, Motivation, Kontroll, Relation, Arbetssätt Forskningsfrågor:   Hur upplever arbetstagare den snabba arbetsförändring som har skett med anledning av Covid-19? Vilka diskurser dök upp i medierapporter om distansarbete under Covid-19?   Syfte:               Syftet med denna studie är att fördjupa förståelsen för hur en radikal organisationsförändring påverkar arbetstagares syn på distansarbete. Studien ämnar även att undersöka den mediala framställningen av distansarbete kopplat till Covid-19. LÄS MER

  5. 25. Eliten och folket : En analys av SD; S politisk kommunikation om drivmedelspriser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nour Alostaz; [2022]
    Nyckelord :Gestaltning; Media; Politisk kommunikation; Populism; Populistisk kommunikation; Riks; Sociala media; Sverigedemokraterna;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur Sverigedemokraterna agerar i sin politiska kommunikation på Youtube i fråga om drivmedels prishöjningen. Frågeställningarna är: Hur framställer Riks drivmedelsprishöjningen som skedde under mars 2022? Den andra frågan är, hur agerar Sverigedemokraterna i sin politiska kommunikation i fråga om drivmedelsprishöjningen? Riks är ett Youtube-kanal som lanserades år 2020 och är finansierad av Sverigedemokraterna. LÄS MER