Sökning: "media och kommunikationen"

Visar resultat 6 - 10 av 328 uppsatser innehållade orden media och kommunikationen.

  1. 6. Svensk medierapportering och Försvarsmakten : En kvalitativ studie om relationen mellan Försvarsmakten och svensk media

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Sissel Waering; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; svensk media; journalist; kommunikation; relation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker relationen mellan svensk media och Försvarsmakten. Syftet med studien är att undersöka hur yrkespersoner i svensk media och i Försvarsmakten upplever samarbetet mellan parterna samt huruvida relationen är välfungerande. LÄS MER

  2. 7. Att skapa nyfikenhet inför en flygande pumpa : En studie i hur text och kontext kan skapa intresse för bilder som kan tala för sig själva

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linnea Edberg; [2023]
    Nyckelord :text design; information design; text-picture interaction; social media; Instagram; semiotics; visual perception; pop-out effect; reading order; textdesign; informationsdesign; text och bild i samverkan; sociala medier; Instagram; semiotik; visuell perception; pop-out-effekt; läsordning;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning på textdesign. Syftet är att undersöka sätt att använda text för att förstärka och förtydliga den bildbaserade kommunikationen på Instagram. LÄS MER

  3. 8. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  4. 9. “Steal with Pride” eller gå din egen väg : En kvalitativ intervjustudie om vad som krävs av företag för att lyckas på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Bourdieu; digitalt kapital; fält; företag; habitus; LinkedIn; social media; SNS; social nätverksanalys; IT; företag; online; sociala nätverkstjänster; ;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor's thesis is to study the strategic communication within companies in the IT industry that operate on LinkedIn. The study was conducted with a multiple qualitative interview approach, where the data consisted of four interviews with four communication professionals from different companies. LÄS MER

  5. 10. Scrolla, studera, repetera: Hur social media kan stötta utvecklingen av den digitala studiemiljön : En kvalitativ undersökning om högskolestudenters upplevelser av social media under akuta distansstudier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Henrik Lai; Albert Tholin; [2023]
    Nyckelord :Social media; Digital studiemiljö; COVID-19; Distansundervisning;

    Sammanfattning : Den digitala studiemiljön har blivit alltmer vanlig för högskolestudenter,och ökade ytterligare till följd av COVID-19-pandemin. Denna förändringhar inneburit att både studenter och lärare snabbt behövt anpassa sig till nyadigitala plattformar, verktyg och kommunikationsmetoder. LÄS MER