Sökning: "media och muhammed"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden media och muhammed.
1. Spår från en rondellhund : Nio praktiserande muslimers personliga upplevelser, tolkningar och påverkan av Lars Vilks Muhammedteckningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The study should be seen as an attempt to examine how a group of selected muslims from seven different cities in Sweden relate to Lars Vilks’s drawings of the prophet Muhammed (also called the roundabout dog) and if they feel that their attitude towards the drawings has changed during the seven years that have passed since the first drawing was published in the newspaper Närkes Allehanda in 2007. To understand these selected muslims’ approach, experiences and feelings in regards to the drawings I examine in what aspect they find the drawings provocative. LÄS MER
2. Fysisk träning som verktyg för stresslindring och identitetsskapande? : En kvalitativ studie om högskolestudenternas upplevelser av stress och fysisk träning utifrån ett socialpsykologiskt perspektiv på identitetsskapande i ett senmodernt samhälle.
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Stress och träning är ett omdiskuterat fenomen bland människor, i media och i reklam i dagens samhälle. Allt fler människor studerar också på universitet och högskolenivå för att lyckas ta sig in på arbetsmarknaden. På högskolenivå krävs det stor ambition av individen för att klara av de krav som finns. LÄS MER
3. Tolv teckningar och två civilisationer - Om Memris rapportering av konflikten kring Muhammedkarikatyrerna
Magister-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In September 2005 Jyllandsposten published twelve cartoons figurative prophet Muhammad. The reaction from the Muslims were calm until the winter when it became intense. Muslims all over the world showed their frustration about – what they thought – was an offence of their Prophet. LÄS MER
4. Om vi, dem och mjölken : En analys om "vi-och demkänslan" under konsumentbojkotten mot Arla Foods efter publiceringen av Muhammedkarikatyrerna.
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : This paper is about the conflict between the Middle East and the Western world after the Danish newspapers’ cartoon publications of the prophet Muhammed in October 2005. The conflict resulted in massive reactions in the Middle East and the Danish-Swedish dairy company Arla Foods, was boycotted during six months in 2006. LÄS MER
5. Politik och ideologi i samtidskonsten - Rondellhundsdebatten 2007
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of the thesis is to examine the relation between art, politics and ideology in contemporary art, focusing on the drawings depicting Mohammed the prophet as a dog, made by the Swedish artist Lars Vilks. His work is contextual in accordance with current art practice, thus letting everything related to the artwork become part of it, a circumstance the thesis tries to grasp in the widest respect possible. LÄS MER