Sökning: "media personlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden media personlighet.
1. Borta bra men hemma bäst…Eller? : En studie om IT-företaganställdas upplevelser av hybridarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Hybridarbete har sedan pandemin fått ett markant uppsving i och med det för majoriteten av företaganställdas påtvingade distansarbete. En brist på studier kring ämnet föder ett behov av forskning. LÄS MER
2. Relationen mellan personlighet och intern- extern attribution
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om det går att predicera individers attribution av negativ kritik från sin chef till externa eller interna orsaker i hypotetiska situationer, beroende på individens personlighetsdrag enligt femfaktormodellen. Datainsamling genomfördes på sociala medier via en digital enkät, baserad på The Attributional Style Questionnaire och en svensk översättning av Ten-Item Personality Inventory. LÄS MER
3. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER
4. När träning blir ett beroende : En litteraturstudie om riskfaktorer för träningsberoende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien var att kartlägga riskfaktorer för utvecklandet av träningsberoende hos motionärer.Metod: En strukturerad litteraturöversikt genomfördes för att sammanställa tidigare forskning och på så sätt skapa en bred överblick över området. LÄS MER
5. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER