Sökning: "media richness theory"

Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden media richness theory.

  1. 6. Digital undervisning - här för att stanna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jackline Georgsson; Sofie Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Internal Communication; Internal Communication Satisfaction; Digital Education; COVID-19; Student; Swedish Universities; Communication Satisfaction Questionnaire; Media Richness Theory; Technology Acceptance Model; Internkommunikation; Intern kommunikationstillfredsställelse; Digital undervisning; Studenter; Svenska universitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : In March 2020 the novel coronavirus COVID-19 forced Swedish universities to transfer from face-to-face learning to digital education. From one day to another, students could no longer interact with other students and teachers in a traditional classroom. LÄS MER

  2. 7. The Loss of Chaos : Figurational Togetherness with Digital Distance Work

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anton Nyström; [2021]
    Nyckelord :mediatization; figurations; digitalization; work; distance work; COVID-19; physical copresence; mediatization; figurations; digitalisering; arbete; distansarbete; COVID-19; fysisk samvaro;

    Sammanfattning : During the COVID-19 pandemic, many organizations and employees suddenly became increasingly reliant on digital technologies to safely continue work. In this master’s thesis, I tried to understand how such rapid change could be understood when compared to wider, more gradual processes of intensifying media reliance. LÄS MER

  3. 8. Videointervjuers påverkan vid urval i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie utförd i kommunala verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Karin Larsson; Camilla Löf; [2021]
    Nyckelord :Non-verbal communication; video interviews; recruitment process; search process; municipal departments; recruiters; Icke-verbal kommunikation; videointervjuer; rekryteringsprocess; sökprocess; kommunal verksamhet; rekryterare;

    Sammanfattning : Rekryterare inom kommunala verksamheter har tidigare använt sig av fysiska anställningsintervjuer vid rekrytering, men har på grund av covid-19 pandemin ersatt dessa med videointervjuer. Enligt tidigare forskning begränsas den icke-verbala kommunikationen i samband med videointervjuer vilket riskerar att påverka rekryterarens uppfattning och omdöme av kandidaten. LÄS MER

  4. 9. Möjligheter och hinder för digitalt kunskapsutbyte : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelse och erfarenhet av kunskapsutbyte genom digitala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Melissa Larsson; Frida Malinen; [2021]
    Nyckelord :Digital media; Knowledge sharing; Teleworking; Digitala medier; Kunskapsutbyte; Distansarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva möjligheter och hinder för kunskapsutbyte blanddistansarbetare när kunskapsutbytet sker över digitala medier. Tio semistrukturerade intervjuergenomfördes med fem privatanställda och fem offentligt anställda. LÄS MER

  5. 10. SEND NUDES! Media Preference Choices for Cybersex Engagement in Long-Distance Romantic Relationships

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Linnea Nordqvist; Anastasia Exner; [2020-09-03]
    Nyckelord :Long-distance romantic relationships; Cybersex; Communication technology; Media Synchronicity Theory; Media Richness Theory; Media preferences;

    Sammanfattning : Based on Media Richness Theory and Media Synchronicity Theory, the present study tests the theories' applicability in predicting media preferences to engage in cybersex among individuals involved in long-distance romantic relationships. The study examines and further develops the research field, testing for correlations between different demographic and relationship variables and medium preferences. LÄS MER