Sökning: "media styr"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden media styr.

  1. 1. När ett yttrande inte räcker

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Ertan Kantur; [2023-01-24]
    Nyckelord :Kommunalt självstyre; Skolinspektionen; Flernivåstyrning; Friskoleetablering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att få fram det kommunala perspektivet i en situation där självstyret utmanas, och skapa en bild av hur kommer hanterar sådana situationer och hur hanteringen kan förstås. På detta sätt söker jag att bidra till diskussionen om kommunalt självstyre och lokal autonomi i en flernivåkontext. LÄS MER

  2. 2. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  3. 3. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonas Sandvik; Christoffer Finnilä; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; SMEs; Exposure; Media coverage; Pricing; Sponsring; SMEs; Exponering; Mediebevakning; Prissättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER

  4. 4. Jaget utan filter : – En kvalitativ intervjustudie om självframställning på sociala medieroch vad som styr förväntningar på jaget

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Axelson; Josefine Vesterlund; [2023]
    Nyckelord :BeReal; Diary Notes; Netnography; Qualitative Interviews; Self Representation; Social Media;

    Sammanfattning : This study examines whether the social media platform BeReal can change user behavior related to self-representation and expectations of oneself linked to social norms. The research is analyzed based on the theory about presentation of self in everyday life founded by sociologist Erving Goffman. LÄS MER

  5. 5. Influencers trovärdighet, varumärke och konsumentens köpintention : En kvantitativ studie som beskriver sambandet mellan dessa tre aspekter inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Leen Manjalo; Jacqueline Saidi; [2023]
    Nyckelord :Credibility; Trust; Influencer marketing; Brand; Ewom; Buying intention; Trovärdighet; Influencer marketing; Varumärke; Ewom; Köpintention;

    Sammanfattning : Syftet: Uppsatsens syfte är att beskriva hur influencers kan framstå som trovärdiga för att kunna motivera konsumenternas köpintentioner i elektroniskt word of mouth (EWOM). Uppsatsens syfte ska även beskriva om influencers trovärdighet styr konsumentens uppfattning för varumärken som därigenom påverkar köpintention. LÄS MER