Sökning: "mediala strategier"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden mediala strategier.

  1. 11. Från kriminalitet, utanförskap och hopplöshet till delaktighet, stolthet och framtidstro? : En analys om Södertälje kommuns arbete med ett problemområde

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Lotta Mattsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De medialt uppmärksammade miljonprogramsområdena runt om i landet har lyfts fram som det segregerade Sverige, ett välfärdssamhälles baksida. Dessa områden får ofta dras med namnet problemområde där utanförskap och fattigdom är beskrivande ord. LÄS MER

  2. 12. Baby(o)lycka : - svenska mödrars upplevelser av förlossningsdepression

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linn Gustafsson; Johanna Sedin; [2014]
    Nyckelord :förlossningsdepression; förväntningar på föräldraskapet; hantering av förlossningsdepression; svensk mödravård;

    Sammanfattning : I Sverige drabbas mellan 12-14,5 procent av nyblivna mödrar av förlossningsdepression. På senare tid har förlossningsdepression börjat diskuteras mer både i politiska och mediala sammanhang och forskning gjord på fältet har främst koncentrerats till medicinska och hormonella förklaringsmodeller till varför depressionen uppstår. LÄS MER

  3. 13. Say Bye Bye to Miss Skinny - En kvalitativ studie om hur kampanjen Miss Skinny diskuterats på bloggar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Juntorp; Madelene Rojnic; [2014]
    Nyckelord :agendasetting; tvåstegshypotesen; pseudohändelse; blogg; PR-kupp; Frisk Fri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en studie om kampanjen ”Miss Skinny” som riksföreningen mot ätstörningar, Frisk & Fri, stod bakom. Kampanjen var en PR-kupp som var verksam mellan 21-25 september 2013. Vi har genom en kvalitativ textanalys undersökt vilka reaktioner som kommit till uttryck i bloggar och bloggkommentarer angående ”Miss Skinny”. LÄS MER

  4. 14. The Good Project : En studie av Gina Tricot’s CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Centrum för samhällsanalys (CESAM)

    Författare :Sandra Vedin; Julia Amandusson; [2014]
    Nyckelord :CSR; Kommunikation; Gina Tricot; Hållbarhet; Dagordningsteorin; Textanalys;

    Sammanfattning : SYFTE: Syftet med denna studie är att undersöka och skapaförståelse för hur klädkedjan Gina Tricotkommunicerar sitt CSR-arbete samt om intressenternas krav och den mediala uppmärksamheten kan varabidragande faktorer till det. METOD: Kvalitativ textanalys av Gina Tricot’s CSR-arbete påderas hemsida. LÄS MER

  5. 15. EN TEXTANALYTISK STUDIE OM HUR TERRORGRUPPEN ISLAMISKA STATEN SKILDRATS I SVENSK MEDIA

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linda Brokvist; [2014]
    Nyckelord :Islamiska staten; propaganda; terrorgrupp; sociala medier;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Denna uppsats handlar om hur terrorgruppen Islamiska staten har skildrats i svensk media under fyra månaders tid mellan perioden augusti till november 2014. Det undersöks hur situationen för de människor som drabbats av terrorgruppens handlingar har skildras under dessa fyra månader. LÄS MER