Sökning: "medias framväxt"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden medias framväxt.
1. Same Same But Different : Att navigera sociala medier som familjeterapeut
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Medicinska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaperSammanfattning : Psykoterapeuten har en rad regler och normer som styr hens agerande både i den privata och professionella sfären. Hen är både en privatperson men även en individ som företräder ett yrke och ibland en organisation. LÄS MER
2. Yttrandefrihet inom ramen för lojalitetsplikt - Arbetstagarens rätt att använda sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Social media is getting more and more integrated in our society and our daily life. It is a big platforme where individuals easily can express their feelings and thoughts. This essay aims to examine the social media's importance connected to the labour market. LÄS MER
3. Olika spelregler för olika arenor En kvalitativ studie om kommunikatörers upplevelse av etik och kanalval
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en digital revolution inom kommunikationsbranschen. De nya mediernas framväxt har utvecklat en tvåvägskommunikation där etik efterfrågas i större utsträckning än förr. LÄS MER
4. Betydelse av bilder på Instagram : En kvalitativ studie om företags bilder på Instagram
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Medielandskapet har förändrats till följd av de digitala mediernas framväxt. Då det finnas allt fler användare av sociala medier är det viktigt för företag att veta hur de ska nå ut till konsumenterna. Instagram har 200 miljoner aktiva användare varje månad. LÄS MER
5. Schymans feminister : En kritisk diskursanalys i hur media framställer Feministiskt initiativ
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Feministiskt initiativ är ett nytt parti som liksom mycket annat har skildrats av media. Syftet med den här kvalitativa studien är att studera vad media har berättat om Fi, utifrån en kritisk diskursanalys och socialkonstruktionistisk grund vill vi studera vilka diskurser som media, i vårt fall tidningsartiklar från de stora rikstidningarna, förmedlar om partiet Feministiskt initiativ. LÄS MER