Sökning: "mediastrategier"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet mediastrategier.

  1. 1. En partiledare i mobilen : En studie om hur svenska partiledare anpassar bild och text i kombination som strategi.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Sara Strömberg; [2020]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; Viral; Mediastrategier; Sociala medier; Multimodalitet; Instagram;

    Sammanfattning : Som politiker vill man synas och kunna kommunicera med människor. Världen har utvecklats på ett sätt som har gjort att människor tittar ofta i sina telefoner, därför måste politiker förstå hur de ska kommunicera med mottagarna via en mer digital länk istället. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediestrategier : - En studie om svenska företags sociala mediastrategier

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS); Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Möller Michaela; Ekblom Malin; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; strategier; kanaler;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utifrån ett kommunikationsperspektiv redogöra för vilka strategier svenska företag använder sig av inom sociala medier. Problem: Den nya utvecklingen av tekniken har förändrat sättet hur människor kommunicerar. LÄS MER

  3. 3. Krisreklam - En försvarsretorisk och bildsemiotisk analys av fenomenet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Lans; Thomas Lindsjö; [2005]
    Nyckelord :Krisreklam; krishantering; Mercedes; Shell; Skandia; reklam; försvarsreklam; bilindustrin; bilder; foton; mediastrategier; pr; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar tre fall av krisreklam från företagen Mercedes, Shell och Skandia utifrån försvarsretoriken och bildsemiotiken. Uppsatsen föreslår, diskuterar och analyserar termen krisreklam, vilket är uppsatsen främsta bidrag. Krisreklamen är ett budskap publicerat i ett köpt medium i syfte att påverka image. LÄS MER

  4. 4. Konsten att kommunicera med medborgarna genom media. En studie om kommunpolitikers uppfattning om förhållandet till lokaltidningen i Linköping och Motala

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Margareta Bure; [2001]
    Nyckelord :Political science; Media; Lokala media; Kommunpolitik; Kommunpolitiker; Maktteori; Nätverksteori; Politisk kommunikationsteori; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : Media har en central maktposition i dagens samhälleliga kommunikationsprocess, vilket har fått allt större betydelse i takt med att medborgarnas intresse för partipolitik har minskat. Allt färre medborgare ansluter sig till ett politiskt parti och flertalet medborgare får sin huvudsakliga information genom media. LÄS MER

  5. 5. Fjärrlåneverksamheten på Borås och Kalmar högskolebibliotek

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Stefan Carlstein; Johan Ölmebring; [1996]
    Nyckelord :fjärrlån; dokumentleveranser; mediastrategier; informationsteknologi; IT; högskolebibliotek;

    Sammanfattning : The object of this essay has been to investigate the interlibrary loan service at the universitylibraries of Borås and Kalmar. For this purpose a quantitative and a qualitative methodhave been used.The main body of information consists of statistic data concerning the incoming interlendingorders for a three-month-period. LÄS MER