Sökning: "mediated intimacy"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mediated intimacy.

  1. 1. Tinder Communication In The Time of COVID-19

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Michael Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Tinder; COVID-19; Mediatization; Uses and Gratification Theory; Affordance Theory; Dating; Dating apps; Catfishing; Ghosting; Gender Blindness; Media and Communication Studies;

    Sammanfattning : This study researches communication 2020-2021 via the Tinder dating app in Sweden during the COVID-19 pandemic, using a framework of mediatization, uses and gratification theory and affordance theory. Data collection was performed using qualitative interviews via Zoom video calls with respondents based in Sweden and findings were analyzed using thematic analysis. LÄS MER

  2. 2. Myternas roll i modern marknadsföring : en kulturanalys av Telenors reklamfilmer ur ett konsumtionsteoretiskt och mytologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Olsson Wounsch; Johan Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Intimitet; tillsammanshet; par; familj; svenskhet; kultur; sociala koder; myt; myter; reklam; reklamfilm; följetångsreklam; historieberättande; storytelling; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Myternas roll I modern marknadsföring: En kulturanalys av Telenors familjereklam ur en konsumtionsteoretisk och mytologisk perspektiv är författad av Johan Olsson Wounsch och Johan Ringshagen. Det här är en kulturell analys med syfte att undersöka hur sociala och kulturella värderingar återspeglas genom reklamfilmer som bygger på berättande teknik - storytelling - som medel för att nå sina målgrupper. LÄS MER

  3. 3. Influencers kommunikativa trovärdighet: Tillhör framtiden Lil Miquela? : En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattningar kring avsändarens betydelse för den kommunikativa trovärdigheten på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Clara Wenander; Viktoria Tegge; [2019]
    Nyckelord :Influencer; robot-influencer; digital intimitet; förtroende; trovärdighet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the sender’s credibility on the social media platform Instagram since the new phenomenon robot-influencer has begun to interact on the platform. The purpose of the study is to increase the knowledge of the sender's communicative credibility based on the young adults' view on Instagram's different influences, human as robot. LÄS MER

  4. 4. PERSONALITY AND THE USE OF SOCIAL NETWORK SERVICE. A CASE STUDY ON FACEBOOK

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :MENGBING ZHANG; [2014-07-01]
    Nyckelord :computer mediated communication; communicative affordance; Big Five personality traits; social network service;

    Sammanfattning : The research investigates the associations between personality traits and Facebook usage. The personality has been measured by the Five Factor Model; Facebook usage has been studied from several aspects, including frequency of visiting and posting, time spent on Facebook, how intimacy one feel when communicating with friends, self-disclosure level on Facebook, and preferred in conflict resolution styles when communicating on Facebook. LÄS MER

  5. 5. Magdalena Rudenschölds medverkan i Armfeltskonspirationen 1792-1794

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Linnéa Berntsson; [2011]
    Nyckelord :Gustav III; Magdalena Rudenschöld; Gustav Mauritz Armfelt; Armfeltskonspirationen; förmyndarregeringen; Gustav IV Adolf; hovdam;

    Sammanfattning : Magdalena Rudenschöld (born 1766, died 1823) was a woman in Swedish history, who lived a turbulent life. As a young woman she was employed at the Swedish court and got to know the king of that time, Gustaf III, and she became the mistress of one of his closest deputies, Gustaf Mauritz Armfelt. LÄS MER