Sökning: "mediation analys"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden mediation analys.

  1. 1. Alla barns rätt att nå en högre språklig nivå. : En kvalitativ studie om hur varje barns språkutveckling kan utvecklas genom högläsning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jennie Nilsson; Malin Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; language development; preschool; preschool teacher; sociocultural perspective; zone of proximal development; Högläsning; språkutveckling; förskola; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; proximal utvecklingszon;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how preschool teachers work to develop each child's language development in reading aloud situations. Based on the purpose, the following questions were formulated: In what ways do preschool teachers challenge each child individually in their language development in read-aloud situations? and Which factors do the preschool teachers describe as decisive for how the adaptations look in reading aloud situations? To answer the questions, a qualitative method was used in the form of video observations and semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. Från konflikter till samförstånd: en analys av medling som konflikthanteringsmetod i vårdnadstvister

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna Winblad von Walter; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mediering av elgitarrsound genom kulturella redskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Kevin Davidsson; [2024]
    Nyckelord :Elgitarr; sound; mediering; kulturella redskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur elgitarrlärare på gymnasiet förmedlar kunskaper om elgitarrsound genom kulturella redskap. Det undersöks även hur elgitarrlärares attityder påverkar undervisning. Tre intervjuer har genomförts med tre elgitarrlärare som arbetar på gymnasiet. LÄS MER

  4. 4. ”Vi måste språka med barnen” : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar kring hur de stöttar språkutvecklingen hos flerspråkiga barn genom högläsning i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Green; Nada Alameli; [2024]
    Nyckelord :preschool; multilingualism; reading aloud; language development; preeschool teacher; socio-cultural perspective; scaffolding; mediation; translanguaging; förskola; flerspråkighet; högläsning; språkutveckling; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; scaffolding; mediering; transspråkande;

    Sammanfattning : This study aims to deepen the understanding of and contribute knowledge about how preschool teachers work to promote the language development of multilingual children through reading aloud. The following questions are:  What tools do preschool teachers describe that they use when reading aloud to support the language development of multilingual children? How do preschool teachers describe the work in the inclusion of multilingual children in reading aloud in preschool? In this study, a qualitative method has been used to get closer to the preschool teachers' perspectives and thoughts through semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. "Faktorer för framgångsrik medling i postsovjetiska konflikter" : - En utvärdering, analys, och jämförelse av Georgienkriget och Ukrainakriget utifrån ripeness theory

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jester Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Mutually enticing opportunity; mutually hurting stalemate; Georgia; Russia; Ukraine; ripeness theory; Zartman;

    Sammanfattning : The negative effects of the Russian invasion of Ukraine in 2022 has been felt on a global scale.This makes it more relevant than it has been in a long time to understand how to achievesuccessful mediation and negotiation between Russia and post-soviet states. LÄS MER