Sökning: "medie ansvarig"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden medie ansvarig.

  1. 1. BankID - ett verktyg för frihet eller förtryck? En studie om det digitala utanförskapet som effekt av arbetet för digital inkludering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Lindkvist; Åsa Hermansson; [2023]
    Nyckelord :BankID; cyberutopism; digital identitet; digital inkludering; digitalisering; digital klyfta; digitalt samhälle; digitalt utanförskap; e-legitimation; konsumtionssamhället; marginaliserade grupper; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det moderna samhället fungerar digital delaktighet som en social symbol eftersom digital teknik uppfattas som magisk, och därför strävar beslutsfattare efter att se till att alla kan dra nytta av digitaliseringens fördelar. I Sverige används det vedertagna begreppet digital inkludering för att samtliga medborgare ska bli en del av det digitala samhället och för att överbrygga den digitala klyfta som uppstått i takt med den accelererande digitaliseringen. LÄS MER

  2. 2. Syns man inte, finns man inte : En fallstudie om GIF Sundsvalls CSR-kommunikation kring Back 2 Basics

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Östberg; Maja Sundqvist; [2021]
    Nyckelord :CSR-communication; GIF Sundsvall; Association; Corporate Social Responsibility; Back 2 Basics; CSR-kommunikation; GIF Sundsvall; Förening; Corporate Social responsibility; Back 2 Basics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify and analyze how GIF Sundsvallcommunicates their CSR activity, Back 2 basics. This activity strives to reduce the barriers that exist in vulnerable areas in Sundsvall among children and young people, with equal opportunities to practice sports  and activities. LÄS MER

  3. 3. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Nina Björkmyr; Mira Ketzénius; [2019]
    Nyckelord :IKEA; Storytelling; Narrativ transport; Där livet händer;

    Sammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER

  4. 4. Effects of early and late procurement of installations service

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sadio Mohamed; Karl Reinholdsson; [2015]
    Nyckelord :sen upphandling; tidig upphandling; planering; lönsamhet; kvalitet; arbetsmiljö; arbetsklimat; VVS; isolering; installationsentreprenörer; underentreprenörer; byggprocessen; projektering; produktion; ÄTA;

    Sammanfattning : I byggbranschen idag är det vanligt att upphandling av installationsentreprenader oftast sker vid produktionsskedet. Denna typ av upphandling har av installatörer ansetts vara sen då det oftast medför sämre möjlighet till god planering för installationsentreprenaden där bristerna leder till ändrings- och tilläggsarbeten. LÄS MER

  5. 5. Från tropisk hetta till arktisk kyla : En kvalitativ studie av Parken Zoos kriskommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Emily Ottosson; Rasmus Persson; [2015]
    Nyckelord :crisis communication; crisis; social media; facebook; situational crisis communication theory; scct; image restoration theory; irt; Parken Zoo; kriskommunikation; kris; sociala medier; facebook; situational crisis communication theory; scct; image restoration theory; irt; Parken Zoo;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur Parken Zoo använde sig av Facebook för att kommunicera med sina intressenter under en kris som drabbade organisationen hösten 2012. Med hjälp av en kvalitativ textanalys studerade vi de Facebookinlägg som Parken Zoo hade publicerat under krisen. LÄS MER